معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت مطرح کرد؛

توسعه بومی سازی کالاهای فناورانه در اولویت وزارت صمت

قبادیان گفت: بومی سازی کالاهای فناورانه جزو برنامه ساخت داخل است که در اولویت وزارت صمت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در برنامه گفت‌و‌گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص برنامه های توسعه فناوری در صنایع گفت: در جلسه مشترک سرپرست وزارت صمت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر توسعه فناوری در صنایع و بومی سازی کالاهای فناورانه تاکید شد و از این به بعد همکاری هایی در این بخش انجام می گیرد.

او افزود: وزارت صمت ۴ برنامه محوری در اولویت کار دارد که این برنامه ها شامل جهش تولید، ساخت داخل، توسعه صادرات  و مدیریت واردات و تنظیم بازار می شود.

قبادیان تصریح کرد: بخش فناوری بیشتر مربوط به برنامه جهش تولید و ساخت داخل می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: طبق بررسی های انجام گرفته ۴۳ میلیارد دلار در سال ۹۷ و همین حدود در سال ۹۸ واردات کالاهای فناورانه داشتیم که ۱۴۰۰ محصول مربوط به وزارت صمت بوده است.

معاون وزارت صمت گفت: با کمک سایر نهاد ها در حوزه بومی سازی فناوری و ساخت داخل سعی می‌کنیم واردات این کالاها را کاهش دهیم و آنها را بومی سازی کنیم.

او ادامه داد: به این منظور در سال ۹۸ و امسال میزهای ساخت داخل ایجاد شده و مرکز ساخت داخل در مجموعه وزارت صمت تشکیل شده است.

قبادیان اظهار کرد: در داخل وزارتخانه در جهت همراهی مجموعه های مرتبط مثل ایدرو و ایمیدرو اقدام شده و در خارج از وزاتخانه هم افزایی با بخش هایی همچون وزارت علوم و دانشگاه ها صورت گرفته است.

او در خصوص توسعه پهنه های صنعتی کشور تصریح کرد: هم اکنون ۹۸۰ شهرک صنعتی در کشور داریم که  ۸۰۰ شهرک فعال هستند و زیرساخت های آنها تکمیل است. برخی شهرک های فناورانه هم داریم.

قبادیان افزود: در جلسه مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصمیم گرفته شد دو رابط از دو مجموعه تعیین شوند تا  شناسایی پهنه های صنعتی و ایجاد زیرساخت ها به سرعت بیشتری پیگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار