بی تابی عاشقان اهل بیت برای حضور در مراسم شهادت امام ششم شیعیان/جوانانی که برای ابراز ارادت سر از پا نمی شتاختند

عاشقان اهل بیت که برای حضور در مراسم مذهبی بی تاب بودند بالاخره در شب شهادت امام جعفر صادق(ع) دور هم جمع شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، جوانان عاشق اهل بیت (ع) مدت هاست بی تاب هستند که دور هم جمع شوند. شیوع ویروس کرونا نه تنها از این عشق کم نکرده بود، بلکه با دوری از اماکن متبرکه مانند مسجد، شوق این جوانان را برای بازگشتی دوباره افزایش داده بود.

در شب شهادت ششمین امام شیعیان، سرانجام این دوری به پایان رسید و آتش ارادت و علاقه به اهل بیت (ع) فوران کرد. جوانان بی تاب پس از حدود ۵ ماه دوری، خود را به اماکن متبرکه، مساجد و حسینیه‌ها رساندند. البته که این بی تابی به معنای هیجان غیر قابل کنترل نبود. مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم را برگزار کردند. مدیران جلسه تمامی بخش‌های مسجد را ضد عفونی کردند و در طول مراسم تذکرات لازم را به حضار یادآور شدند؛ مردم هم با رعایت فاصله اجتماعی در مسجد حضور داشتند.

در این شب مهم مسجد شهید بهشتی هم که در منطقه شرق تهران واقع شده است، میزبان پیروان مکتب جعفری بود. مسجدی که در تمامی مناسبت های مذهبی و حتی روز‌های عادی سال محفلی نورانی از جلسات قرآنی، برگزاری مراسم نماز جماعت، قرائت قرآن و ادعیه و برگزاری مراسم مذهبی را در برنامه دارد. این مسجد با لطف پروردگار و ائمه اطهار و مدیریت جوانان و پیرغلامان اهل بیت (ع) در تمام روز‌های سال فعال است و حتی در این روز‌های کرونایی با رعایت چارچوب‌های لازم فعالیت دارد.

بچه‌های هیئت عشاق الحسین (ع) تک تک سخنرانی ها و نوا‌های مداح جلسه را با تمامی سلول‌های وجودشان درک می‌کردند چراکه مدت‌ها منتظر چنین شبی بودند.

بی تابی عاشقان اهل بیت برای حضور در مراسم شهادت امام ششم شیعیان/جوانانی که برای ابراز ارادت سر از پا نمی شتاختند

مراسم پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز شد. ابتدا حجت الاسلام و المسلمین دانشمند، درباره مشکلات جامعه زمان امام صادق (ع) و حکومت‌های ظالم که سبب به شهادت رسیدن حضرت شدند، توضیحاتی ارائه کرد. دانشمند از درس‌های تاریخی دوران امامت امام صادق (ع) گفت و مشکلات امروز کشور و جهان را مشابه مشکلات گذشته بشر دانست. پس از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دانشمند، روضه‌های جانسوز رئیس مکتب شیعه آتش به دل مردم زد. دوری چند ماهه از هیئت، سید مهدی حسینی مداح اهل بیت (ع) را مجاب کرد این دوری را با روضه‌های جان گداز ارباب بی کفن اباعبدالله الحسین (ع) همراه کند و ماتم حاضران را دو چندان کند. در ادامه دم سینه زنی و گریه با هم همراه شد و عاشقان اهل بیت (ع) از نوای دیگر مداحان اهل بیت (ع) حاج میثم تربتی و علی اصغر ژولیده نیز بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
اللهم عجل لولیک الفرج صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن الرحیم
يَا أَبا عَبْدِ اللّٰهِ ، يَا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ ، أَيُّهَا الصَّادِقُ ، يَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ ، يَا حُجَّةَ اللّٰهِ عَلىٰ خَلْقِهِ ، يَا سَيِّدَنا وَمَوْلانَا إِنَّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ إِلَى اللّٰهِ وَقَدَمْناكَ بَيْنَ يَدَيْ حاجاتِنا ، يَا وَجِيهاً عِنْدَ اللّٰهِ اشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّٰهِ؛

ای اباعبدالله، ای جعفر بن محمّد، ای صادق، ای فرزند رسول خدا، ای حجّت خدا بر بندگان، ای آقا و مولای ما، به تو روی آوردیم و تو را واسطه قرار دادیم و به‌سوی خدا به تو توسّل جستیم و تو را پیش روی حاجاتمان نهادیم، ای آبرومند نزد خدا، برای ما نزد خدا شفاعت کن؛
آخرین اخبار