هفته سی و دوم بوندسلیگا؛

شالکه به دنبال نخستین پیروزی پسا کرونا/ کار دشوار تیم های در خطر سقوط

هفته سی و دوم لیگ فوتبال آلمان (بوندسلیگا)، امروز (چهارشنبه) با برگزاری ۵ مسابقه به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان, هفته سی و دوم فوتبال باشگاه‌های آلمان (بوندسلیگا)، امروز (چهارشنبه) با انجام ۵ دیدار به پایان خواهد رسید.

آینتراخت فرانکفورت - شالکه ۰۴ (ساعت ۲۱:۰۰)

بازی تیم‌های آینتراخت و شالکه در ورزشگاه کومرتسبانک آرنا (فرانکفورت) برگزار خواهد شد. این ۲ تیم به نوعی همسایه‌های یکدیگر در جدول می‌باشند. شالکه با ۳۹ امتیاز در رده نهم بوندسلیگا قرار دارد و تیم آینتراخت با یک امتیاز کمتر در جایگاه دهم می‌باشد.

تیم شالکه در ۱۳ بازی اخیر خود هرگز پیروز نشده است. آن‌ها از ابتدای سال تاکنون تنها ۹ امتیاز از ۴۸ امتیاز ممکن را به دست آورده اند. در این آمار منفی فقط پادربورن انتهای جدولی، عملکرد بدتری نسبت به آبی‌های اشرافی دارد. مصدومیت امین حارث و سوات سردار ۲ بازیکن کلیدی این تیم در هفته‌های گذشته یکی از عوامل نتیجه گیری ضعیف آن‌ها است. آن‌ها این مسابقه را هم به علت آسیب دیدگی از دست داده اند.


بیشتر بخوانید:


در طرف مقابل، آینتراخت با یک ماموریت غیر ممکن مواجه است. این تیم ۳ مسابقه فرصت دارد تا خود را به سهمیه لیگ اروپای فصل بعد برساند. این تیم گرچه در ۳ بازی قبلی خارج از خانه خود پیروز شده است، اما در بازی‌هایی که در فرانکفورت برگزار شده، عملکرد جالبی از خود نشان نداده است و تنها ۱۲ امتیاز کسب کرده است.

در بازی رفت شالکه با تک گل بنیتو رامان و کسب نتیجه یک بر صفر، رقیب خود را شکست داد.

بایرلورکوزن - کلن (ساعت ۲۳:۰۰)

در یکی از بازی‌های مهم این هفته بوندسلیگا تیم‌های بایرلورکوزن و کلن در ورزشگاه بای آرنا (لورکوزن) به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این مسابقه از آن جهت اهمیت دارد که بایرلورکوزن به دنبال گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای فصل بعد است و تیم کلن در اندیشه راهی برای فرار از منطقه سقوط می‌باشد.

تیم بایرلورکوزن در ۵ بازی از ۶ دیدار قبلی خانگی خود در بوندسلیگا حداقل ۲ گل را به ثمر رسانده است. کای هاورتز با ۱۱ گل زده بهترین گلزن این تیم می‌باشد و اخیرا هم جایزه بهترین بازیکن ماه لیگ آلمان را دریافت کرد. لورکوزن در نیم فصل دوم مسابقات ۲۹ امتیاز کسب کرده و تا همین جای کار نسبت به نیم فصل اول، یک امتیاز بیشتر به دست آورده است.

در سوی دیگر، کلن با ۳۵ امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارد. آن‌ها با وجود اینکه رتبه نسبتا خوبی در جدول دارند، اما فاصله بسیار کمی با تیم‌های پایین‌تر از خود داشته و در صورت هر گونه لغزش سرنوشت بدی را برای خود رقم خواهند زد. این تیم در ۷ بازی اخیر خود در بوندسلیگا پیروز نشده است.

در بازی رفت کلن با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید. کوردوبا و سباستین بارو گل‌های این تیم را به ثمر رساندند.

بورسیا دورتموند - ماینتس (ساعت ۲۳:۰۰)

تیم دورتموند با ۶۶ امتیاز در رده دوم بوندسلیگا قرار دارد و احتمال تغییر رتبه این تیم در پایان فصل بعید به نظر می‌رسد. ارلینگ هالند ستاره نروژی زنبور‌ها می‌تواند از ابتدا این تیم را همراهی کند. او در بازی قبل دقیقه ۶۱ وارد زمین شد و در ثانیه‌های پایانی گل پیروزی بخش دورتموند را وارد دروازه حریف کرد.

در طرف مقابل، ماینتس با خطر سقوط به لیگ دسته دوم آلمان مواجه است. این تیم با ۳۱ امتیاز در رتبه پانزدهم جدول بوندسلیگا قرار دارد. آن‌ها ۵ دیدار قبلی خود را یکی در میان باخته اند و این بار نوبت نباختن ماینتس است.

در کمال ناباوری تیم ماینتس در بازی رفت با نتیجه ۲ بر صفر مقابل حریف قدرتمند خود به برتری رسید. اونیزیوو و موسی نیاخیت گل‌های این تیم را وارد دروازه دورتموند کردند.

محمود داهود، زاگادو و دیلینی غایبان بورسیا دورتموند در این مسابقه هستند. نیکو شولتز و مارکو رویس هم به احتمال زیاد این دیدار را از دست خواهند داد.

لایپزیگ - فورتونا دوسلدورف (ساعت ۲۳:۰۰)

بازی تیم‌های لایپزیگ و فورتونا دوسلدورف در ورزشگاه رد بول آرنا (لایپزیگ) برگزار خواهد.

این بازی جدال تیم‌های سوم از بالا و پایین جدول لیگ آلمان است. لایپزیگ با ۶۲ امتیاز در رده سوم قرار دارد و فورتونا با ۲۸ امتیاز، شانزدهم است.

تیم لایپزیگ ۴ دیدار قبلی خانگی خود در بوندسلیگا را مساوی کرده است. این تیم در ۲ بازی آخر خود مقابل دوسلدورف ۷ گل به ثمر رسانده و هیچ. گلی هم دریافت نکرده است.

در سوی دیگر، فورتونا دوسلدورف در بازی‌های خارج از خانه اصلا عملکرد جالبی نداشته است. آن‌ها در ۱۳ بازی از ۱۴ دیدار اخیر بیرون از خانه خود برنده نشده اند. این تیم در ۹ بازی قبلی خود مقابل ۵ تیم برتر فعلی بوندسلیگا هیچ امتیازی کسب نکرده است.


بیشتر بخوانید:


یوسف پولسن مهاجم لایپزیگ دچار پارگی رباط شد و ادامه مسابقات این فصل را از دست داد. زک استفن بازیکن دوسلدورف هم به دلیل مصدومیت در این مسابقه حضور نخواهد داشت.

آگسبورگ - هوفنهایم (ساعت ۲۳:۰۰)

با توجه به سقوط پادربورن و شکست وردربرمن در بازی‌های روز اول هفته سی و دوم بوندسلیگا، تیم آگسبورگ با آرامش بیشتری به مصاف هوفنهایم خواهد رفت. این بازی در استادیوم ایمپولس آرنا (آگسبورگ) برگزار می‌شود.

تیم آگسبورگ با ۳۵ امتیاز رتبه چهاردهم لیگ آلمان را در اختیار دارد. فلورین نیدرلکنر مهاجم این تیم تاکنون ۱۲ گل زده است. او در صورت به ثمر رساندن یک گل دیگر، با رکورد گلزنی گرگوریچ در یک فصل بوندسلیگا برای آگسبورگ برابری خواهد کرد.

در طرف دیگر، هوفنهایم با ۴۳ امتیاز هشتم است و همچنان برای گرفتن سهمیه لیگ اروپای فصل بعد شانس دارد. آن‌ها در ۵ بازی قبلی خارج از خانه خود شکست نخورده اند. کراماریچ مهاجم هوفنهایم در ۸ تقابل اخیر با آگسبورگ در بوندسلیگا، ۴ گل به ثمر رسانده و ۳ پاس گل داده است.

سیمون آستا و یان موراوک غایبان آگسبورگ در این مسابقه هستند. تیم هوفنهایم هم بدون اسحاق الفوضیل پا به این دیدار خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار