رئیس ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان:

روستای سیل‌زده ملاوی لرستان پس از گذشت یک‌سال تعیین‌تکلیف می‌شود

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان گفت: روستای سیل‌زده ملاوی لرستان پس از گذشت یک‌سال تعیین‌تکلیف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حامد روحانی رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان در رابطه با آخرین وضعیت روستای سیل‌زده ملاوی در شهرستان پلدختر اظهار داشت: حدود ۲۷ واحد مسکونی روستای ملاوی که در سیل سال گذشته پلدختر کاملا تخریب شدند برای جابجایی مشکل زمین داشتند.

او با اشاره به علت تاخیر در تعیین تکلیف روستای ملاوی افزود‌: با توجه به اینکه امکان درجا‌سازی در روستای ملاوی وجود نداشت و جابجایی روستا به روستا‌های همجوار به دلیل مشکلات اجتماعی که وجود داشت و اجازه ساخت غریبه در روستا را نمی‌دادند تعیین تکلیف روستای ملاوی بیش از یک سال طول کشید.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان عنوان کرد: پس از جلسات مکرر و با هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد بنیاد مسکن زمینی در روستای سراب حمام خریداری کند و تعدادی از ساکنان ملاوی در این روستا زمین رایگان دریافت کنند و تعدادی دیگر از روستائیان خود تمایل دارند در روستا‌های شهرستان الشتر ساکن شوند برهمین اساس بنیاد مسکن مبلغ ۱۵ میلیون تومان جهت خرید زمین در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.

روحانی بیان کرد: پیش نیاز جابجایی ساکنان روستای ملاوی به روستا‌های گفته شده این است که زمینی که تهیه می‌کنند کاربری مسکونی داشته باشد و همچنین مشمول طرح هادی باشد در غیر این صورت مبلغی جهت خرید زمین به آن‌ها پرداخت نمی‌شود.

 او گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پایان باسازی در مناطق سیل‌زده برای ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد‌های مسکونی که بر اثر سیل کامل تخریب شده‌اند ۱۵ تیرماه تعیین شده است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان تصریح کرد: واحد‌های نیمه کاره‌ای که از امروز تا دهم تیر ماه اقدام به نصب درب و پنجره کنند مبلغ ۵۰۰ هزار تومان کارت هدیه به آن‌ها اهدا خواهد شد.

روحانی بیان کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیمه کاره مشمول دریافت کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی، ولی این کارت به واحد‌هایی تعلق می‌گیرد که تا تاریخ تعیین شده اقدام به نصب در و پنجره کنند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار