ائتلاف سعودی کودک کشی در یمن را رد کرد!

ائتلاف سعودی از سازمان ملل متحد خواست مستندات خود را در زمینه کشتار کودکان در یمن ارائه دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی گزارش سازمان ملل متحد در خصوص مسئولیت ائتلاف سعودی در زمینه قتل و یا زخمی شدن ۲۲۲ کودک در یمن در سال گذشته میلادی، ائتلاف سعودی از این سازمان خواست تا مستندات خود را در این زمینه ارائه دهد.

ائتلاف سعودی همچنین با صدور بیانیه ای، از اقدام آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص حذف کردن نام این ائتلاف از فهرست سیاه سازمان ملل استقبال کرد.

ائتلاف سعودی گفت: ائتلاف هرگونه اتهام در زمینه نقض حقوق شهروندی و کودکان را جدی تلقی می‌کند و به منظور تحقیق در زمینه این اتهاماتی که نسبت داده شده، از سازمان ملل می‌خواهد تا اطلاعات مرتبط را به اشتراک بگذارد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه در گزارش سالانه خود به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد این ائتلاف بخاطر کاهش پایدار کشتار و یا نقض عضو ناشی از بمباران‌های هوایی، از فهرست سیاه خارج می‌شود.

او البته به این مسأله اذعان کرد که ائتلاف سعودی سال گذشته ۲۲۲ کودک را در یمن کشته و یا زخمی کرده است.

گفتنی است اقدام سازمان ملل متحد در حذف نام ائتلاف سعودی از ناقضان حقوق کودکان و شهروندان در حالی انجام شده است که به اذعان برخی از طرفها، حذف نام این ائتلاف سبب خواهد شد کودکان یمنی در برابر حملات احتمالی در آینده آسیب پذیر بمانند.

همچنین دیدبان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرده این تصمیم، مدارک و شواهد خود سازمان ملل در خصوص نقض ادامه دار شدید قوانین علیه کودکان را نادیده می‌گیرد.

«اینگر اشینگ» مدیرعامل موسسه «کودکان را نجان دهید» نیز این تصمیم را شوکه کننده خوانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار