برگزاری آیین عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در همدان

آیین عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در همدان برگزار شد

برگزاری آیین عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان در این آیین با تسلیت سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع گفت: به منظور شهادت این امام همام علما و فضلا آیین‌هایی را در سطح شهر و استان برگزار کردند.

او افزود: علاوه بر این هیات‌های مذهبی در قالب دسته‌های عزاداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح شهر حضور یافته و به سینه زنی و نوحه خوانی پرداختند.

فاضلیان به اهمیت تعظیم شعائر الهی اشاره کرد و ادامه داد: امام صادق (ع) درباره واژه «کلمه الله» که در آیه‌های آخر سوره کهف اشاره شده فرمودند که ما کلمات الهی هستیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: امام صادق (ع) نسبت به فقرا و محرومان بسیار حساس بودند بنابراین بار نان و خرما را به دوش گرفته و آن‌ها را به مستمندان می‌رساندند.

وی رسیدگی به فقرا و نیازمندان و توجه به امر نماز را از توصیه‌های شاخص امام صادق (ع) برشمرد و گفت: این امام حتی در آخرین لحظات عمر پر برکتشان بر سبُک نشمردن فریضه الهی نماز بسیار تاکید کردند.

حجت الاسلام فاضلیان ادامه داد: امام صادق (ع) در فرصت ۳۵ ساله‌ای که بین دو حکومت طاغوت بنی امیه و بنی عباس برایشان فراهم شد فرهنگ مذهب تشییع را پایه گذاری کردند و از این رو مذهب شیعه را مذهب جعفری می‌نامند.

منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.