معاون کل وزیر بهداشت؛

حفظ آرامش، نسخه ضروری مقابله با اپیدمی کرونا

حریرچی گفت: در شرایط بحرانی باید برنامه‌ریزی‌ها بر اساس اصول علمی واستفاده بهینه از امکانات و تجهیزات باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ظهر امروز جلسه‌ای با حضور دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت و هیئت همراه با هدف بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا و ارزیابی امکانات و تجهیزات درمانی در استان، در محل سالن جلسات ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در این جلسه حفظ آرامش و خونسردی کادر بهداشت و درمان را در خصوص مقابله و شکست بیماری کرونا ضروری بیان کرد و گفت: ارزیابی عینی از وضعیت کنونی الزامی است.

او با تاکید بر استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات در این وضعیت افزود: در شرایط بحرانی برنامه‌ریزی باید بر اساس اصول علمی باشد.

معاون کل وزارت بهداشت همچنین مردم را به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و خودداری از برگزاری مراسم عروسی و عزا در این شرایط بحرانی را ضروری برشمرد و اظهار کرد: برای عادی شدن شرایط و کاهش روند بیماری کرونا، نیازمند عزم ملی و هبستگی مردم هستیم.

فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه به افزایش تعداد بیماران در روز‌های اخیر، تلاش بی وقفه پرسنل آزمایشگاهی، کادر بهداشت و درمان استان در در روند بیماریابی، مقابله و کنترل این بیماری، افزایش ۲ و نیم برابری تعداد تخت‌های بیمارستانی مختص بیماران کرونایی، راه اندازی چندین دستگاه ونتیلاتور (کمک تنفسی)، وضعیت بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های استان و تجهیز و تکمیل برخی مراکز درمانی در این شرایط بحرانی اشاره کرد.

او با بیان اینکه وضعیت کردستان در خصوص بیماری کرونا بحرانی است، خطاب به معاون وزارت بهداشت و هیئت همراه وی افزود: امید است سفر شما انتقال دهنده پیام هشدار جدی به مردم باشد.

رضاعی با بیان اینکه اوضاع استان از لحاظ اپیدمی کرونا، بحرانی است، افزود: علاوه بر تلاش پرسنل بهداشت و درمان، تجهیزات و امکانات نیازمند تصمیمات جدی و تفویض اختیار از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: امیدواریم ستاد ملی مقابله با کرونا در اسرع وقت اختیار ویژه به استاندار کردستان برای بازگشت محدودیت‌ها را بدهد.

صدیق جدیدالاسلامی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این جلسه با بیان اینکه حضور مدیران و مسئولان ارشد وزارت بهداشت در این شرایط بحرانی مایه دلگرمی و آرامش پرسنل درمانی استان است، به آخرین آمار جدید مبتلایان کووید ۱۹، کل بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از این بیماری از ابتدا تا کنون در استان اشاره کرد.

در ادامه ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا، آمار افزایشی تعداد مبتلایان و روند اپیدمی این بیماری در استان، عملکرد دانشگاه از اولین روز‌های شیوع این بیماری تا امروز را اعلام کرد.

در پایان جلسه با تاکید بر افزایش تعداد تخت‌های ویژه بیماران مبتلا به کرونا، دستگاه اکسیژن‌ساز و تانکر اکسیژن رسان در بیمارستان‌های کردستان و بیان مشکلات و نیازمندی‌ها برای آمادگی بیشتر بیمارستان‌ها در شرایط بحران تدابیری از سوی حاضرین اتخاذ شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.