ایران‌زمین؛

هَسَل؛ جواهری درخشان در آغوش جنگل

یکی از مرداب‌های کشورمان همچون سایر جاذبه‌های طبیعی چشم گردشگران را به گونه‌ای به خود خیره می‌کند که گویی جواهری درخشان در آغوش جنگل است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، طبیعت مجموعه‌ای از زیباترین نقاشی‌های طبیعی است که چشم هر انسانی را به خود خیره می‌کنند. ایران ما در نقطه نقطه خود جاذبه‌های طبیعی بسیار و متنوعی را جای داده است. مرداب‌ها بخشی از جاذبه‌های طبیعی هستند. آن‌ها در اصل مناطق مرطوب گرمی هستند که زیستگاه گیاهان و جانوران زیادی به حساب می‌آیند. زمین پرآب مرداب‌ها اغلب به میزان زیادی با درختانی شبیه به سرو پوشیده شده است.

هسل؛ جواهری درخشان در آغوش جنگل

یکی از مرداب‌های زیبا و چشم‌نواز ایران با نام مرداب هَسَل شناخته می‌شود.

این مرداب همچون جواهری درخشان در آغوش جنگل مشعل یا محمدآباد واقع در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی شهر چالوس و کمتر از ۲۰ کیلومتری شمال غربی شهر مرز‌ن‌آباد قرار گرفته و خودنمایی می‌کند.

هسل؛ جواهری درخشان در آغوش جنگل

روی مرداب هَسَل با جلبک پوشیده و این امر باعث شده است که این مرداب در فصل‌های مختلف سال با رنگ‌های سبز، صورتی، نارنجی و قرمز دل هر بازدیدکننده و گردشگری را برباید.

این دلربایی بخشی از خاصیت طبیعت است و به نوعی انسان را به آرامش می‌رساند.

هسل؛ جواهری درخشان در آغوش جنگل

در پایان پیشنهاد ما به شما این است که در شرایط فعلی با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا سفر‌های غیرضروری را به زمانی دیگر موکول کنید و در هر زمانی که برای چند ساعت به دل طبیعت پناه می‌برید، به قوانین آن احترام گذاشته و زباله‌هایتان را در آن رها نکنید.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار