آیا پیک بیماری کرونا در کرمانشاه آغاز شده است؟

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : پیک بیماری کرونا به نظر می‌رسد در کرمانشاه آغاز شده و یا اینکه تا یک هفته دیگر آغاز شود از این رو باید آمادگی لازم را برای مقابله با آن داشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست استاندار و معاون کل وزارت بهداشت گفت : طبق پیش بینی‌های صورت گرفته احتمالا تا ۱۰ تیر که پیک کرونا را پشت سربگذاریم تعداد افراد بستری ناشی از ابتلا به کرونا به ۵۰۰ نفر برسد.

او گفت : یکی از دغدغه‌های موجود افزایش تعداد افراد بستری شده مبتلا به کرونا طی ۲ سه هفته اخیر و همچنین مرگ و میر ناشی از بیماری بوده است که جای نگرانی دارد.

مرادی افزود: البته در این مدت و باتوجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا پیش بینی‌های لازم برای فراهم کردن تعداد تخت مناسب برای بستری افراد صورت گرفت و مشکلی از از این بابت وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در جلسات اخیر ۳۱ مصوبه داشته ایم که یکی از آن‌ها ممنوعیت سفر افراد غیربومی به منطقه اورامانات با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت بود که این ممنوعیت در حال حاضر اجرایی و تا روز شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

او افزود: همچنین بازارچه جوانرود که جزو فعالترین بازارچه‌های مرزی کشور است در چند مقطع برای پیشگیری از ازدحام جمعیت تعطیل شد که به نظر می‌رسد مجموع این اقدامات در پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا موثر بوده است.

مرادی گفت: بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت توصیه‌های مطرح شده از جمله استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست ها، خودداری از تماس دست با چشم، گوش، دهان و حتی صورت است که انتظار می‌رود همشهریان بیش از گذشته نسبت به انجام آن‌ها اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار