مصرف سالانه یک میلیارد مترمکعب آب در کردستان

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت:سالانه یک میلیارد مترمکعب آب در بخش کشاورزی استان کردستان مصرف می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،عرفان مومن‌پور معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه یکی از دلایل کمبود آب در بخش کشاورزی و خشک شدن چاه‌ها، اضافه برداشت از چاه‌های مجاز است،گفت:رعایت الگوی کشت، جلوگیری از کشت‌های با نیاز آبی زیاد و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری تحت فشار، کمک زیادی به مصرف بهینه آب می‌کند.

مومن‌پور تاکید کرد: جهاد کشاورزی باید یکپارچه سازی اراضی، آبیاری تحت فشار، کشت جایگزین، محصولات کم آب بر و تجمیع چاه‌ها را انجام دهد تا خطر افت سفره‌های آب زیرزمینی کمتر شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در این استان با بیش از هفت هزار حلقه چاه غیرمجاز آبیاری می‌شود.

 مومن‌پور گفت: گروه‌های گشت و بازرسی استان با کمک دستگاه قضایی تا پایان سال گذشته تعداد سه هزار و ۳۸۶ حلقه چاه غیرمجاز را در استان مسدود کردند.

او بر لزوم همکاری مردم برای حفاظت از منابع آبی بویژه آب‌های زیرزمینی تاکید کرد و افزود: گشت‌های بازرسی این شرکت با تمام توان با متخلفان برخورد و نسبت به مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز اقدام می‌کنند.

انتهایذ پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.