اعلام آماده باش دستگاه‌ها برای شروع احتمالی موج جدید کرونا/زنگ خطر کرونا در استان قزوین به صدا درآمد

در نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین بر آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان برای مقابله با موج دوم کرونا در استان تأکید شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست مقابله با بیماری کرونا بر آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان برای مقابله با موج دوم کرونا تاکید کرد و گفت: مدیریت بحران و هلال احمر باید برای مقابله با کرونا آمادگی کامل داشته باشند تا در صورت نیاز فوراً اقدام کنند.

حبیبی افزود: امیدواریم در استان با شرایط اسفند و فروردین رو به رو نشویم، ولی به هیچ عنوان کمبود وسایل بهداشتی پذیرفتنی نیست.

او با بیان اینکه استفاده از ماسک و شستن دست‌ها ساده‌ترین راه برای مقابله با کروناست، گفت: کارمندان درهمه سازمان‌ها باید از ماسک استفاده کنند.

حبیبی با انتقاد از کاهش نظارت‌ها برای کنترل شیوع کرونا در استان گفت: باید رسیدگی‌ها و کنترل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا و سایر بیماری ها، دائمی باشد.

او افزود: با هر صنف و یا فروشنده‌ای که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند برخورد و آن واحد صنفی پلمب می‌شود.

زنگ خطر کرونا در استان قزوین به صدا درآمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: مدتی است که مردم زندگی مسالمت آمیز را آغاز کرده اند، اما میزان رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری از ۸۰ درصد در اردیبهشت ماه به ۱۸ درصد و امروز به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

نامدار یادآور شد: بیمارستان بوعلی را برای بیماران ویژه کرونا آماده کرده ایم، زیرا ویروس امروز فقط علائم تنفسی ندارد و به عروق و قلب هم آسیب می‌زند و تعداد قابل ملاحظه‌ای از بیماران سکته قلبی و مغزی هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: در روز‌های اخیر شاهد تشدید بیماری هستیم و تعداد ورودی‌ها از ۲۱ نفر به ۴۱ نفر رسیده و در حالت هشدار قرار داریم و ممکن است به سمت وضعیت قرمز برویم.

او افزود: تیم دانشگاه علوم پزشکی و تأمین اجتماعی و بخش خصوصی تاکنون سربلند بوده اند و تا امروز بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ نفر در مراکز بیمارستانی بستری شدند و کمترین تلفات را داشتیم و زحمات زیادی کشیده شده و الان که بیماری در حال افزایش است همه مقصر هستیم.

نامدار اظهار داشت: تا زمانی که مردم رعایت کردند توانستیم موفق باشیم و اگر پروتکل‌ها کم رنگ شود همه زحمات هدر خواهد رفت و آسیب خواهیم دید.

او افزود: قبلاً از هر یک هزار نفر فقط ۲.۵ (دو و نیم نفر) آلوده بودند و الان به ۳.۵ نفر رسیده و هر چند طارم زیر ۵ درصد است آوج و آبیک در شرایط سفید بود، اما امروز نگران هستیم این شهر‌ها نیز به دلیل بی توجهی مردم به سمت وضعیت زرد بروند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: قرار بود با پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری از پیک بیماری جلوگیری کنیم، اما شاهدیم که همه فکر می‌کنند وضعیت عادی شده و اینکه همایش‌های غیر ضرور برپا و مراسم جمعیتی و تالار‌ها باز شود نگران کننده است.

نامدار گفت: در آخرین مورد بیشترین آلودگی مربوط به یک عروسی بود که تست ۲۰ نفر مثبت اعلام شد و حتی انتخابات مجامع برگزار شد که منطقی نبود لذا هر گونه بازگشایی مجدد که موجب حضور جمعیت باشد به آلودگی بیشتر دامن می‌زنیم و اگر روند ادامه یابد تا هفته دیگر باید سایر بیمارستان‌ها را فعال کنیم.

او اظهار داشت: تعداد بیمار سرپایی از ۸۰ نفر به ۱۲۰ نفر رسیده و روزانه ۲۰۰ تست انجام می‌دهیم لذا حفظ فاصله گذاری اجتماعی مهم است، زیرا رعایت فاصله گذاری به کمتر از ۱۰ درصد رسیده در حالی که باید فاصله گذاری پویا رعایت شود و حتی نقاط سفید بیشتر مورد توجه باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: ما در رعایت پروتکل‌ها استان اول بودیم، اما الان نقاط سفید هم برای ما نگران کننده شده و نمی‌توان آزادی عمل داد.

نامدار اظهار داشت نگران عادی شدن شرایط هستیم، زیرا کرونا بسرعت قربانی می‌گیرد و اگر بهداشت را جدی نگیریم مجبور خواهیم شد همه محدودیت‌ها را اعمال کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار