هشدار‌های پلیس برای پیشگیری از سرقت منزل

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد گفت: همشهریان باید با رعایت نکات ایمنی از سرقت منازل خود پیشگیری کنند.

هشدار‌های پلیس برای پیشگیری از سرقت منزلسرهنگ افشین یاری، فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛با اشاره به اینکه اگرچه پلیس متولی حفظ نظم وامنیت جامعه به شمارمی رود، گفت: اما اقدامات پیشگیرانه مالکان در حفاظت از اموال و جلوگیری از سرقت آن‌ها موثرتر و کارآمدتر خواهد بود.

او ادامه داد: با رعایت نکات ظریف و به ظاهر کم اهمیت و با صرف هزینه اندک، می‌توان از وقوع سرقت به میزان چشمگیری پیشگیری کرد.

رئیس پلیس اسدآباد در خصوص سرقت منزل، هشدار‌هایی را به شهروندان توصیه کرد.
۱ برای منزل خود از سیستم‌های هشدار دهنده و ضد سرقت استفاده کنید.

۲- از سپردن کلید منزل به افراد نامطمئن خودداری کرده و آنرا نزد کسانی که مورد اعتماد و اطمینان هستند بگذارید.

۳- درب و پنجره‌ها را قبل از ترک منزل کنترل و از قفل‌های ایمن و استاندارد استفاده کنید.

۴- از بسته بودن درب ورودی پشت بام و کلیه درب‌های داخلی ساختمان اطمینان کامل حاصل کنید.

۵- قفل‌های سوییچی را با نصب لوله در اطراف توپی آن محافظت کنید و از قرار دادن کلید منزل در محل‌هایی مانند زیر جاکفشی، روی درب و سایر محل‌های قابل دسترسی خودداری کنید.

۶- از نگهداری وجوه نقد زیاد، اشیاء قیمتی و اسناد و مدارک در منزل خودداری کرده و آن‌ها را به صندوق امانات بانک‌ها و یا به اقوام و دوستان مورد اطمینان خود بسپارید.

۷- سارقان حرفه‌ای از محل‌های احتمالی نگهداری و اختفاء طلا و جواهرات و وجوه نقد اطلاع دارند؛ لذا لازم است در هنگام ترک منزل آن‌ها را به افراد امین یا به صندوق امانات موسسات معتبر بسپارید.

۸- برای کلیه درب‌های منزل از قفل‌های مناسب مانند قفل سوییچی و قفل کتابی استفاده کنید.

۹-همشهریان گرانقدر مقابل کلیه پنجره‌ها، نورگیرپاسیو و روی دیوار‌های کوتاه حفاظ مقاوم و مطمئن نصب کرده و درب راهرو وپشت بام را با حفاظ نرده‌ای مناسب ایمن نمایند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سارقین که روح نیستند بتونن از وسط دیوار عبور کنند. پس اگر روی درب فقط یک قفل ضد دیلم نصب باشه که بدون هیچ بهانه ای قابل باز شدن، توپی زنی و دیلم زنی نباشه و همچنین مقابل معابری مثل پاسیو، باکن و پنجره ها نیر حفاظ ضد دیلم نصب شده باشه که راهی غیر از بریدنش با فرز نباشه دیگه هیچ راهی برای ورود سارقین وجود نداره مگر اینکه به بهانه هایی مثل مامور پلیس و دیگر دستگاه های دولتی، پیک، سرایدار، مهمان، هسمایه و ... خودتون درو براشون باز کنید که برای اون هم روش مخصوص به خودش هست که در این توصیه نمیگنجه. پس فعل نصب قفل ضد دیلم را جدی بگیرید که اولویت اصلیه