عقب‌نشینی سعودی‌ها از منطقه‌ای نظامی در یمن

شبکه الجزیره از عقب‌نشینی نیروهای سعودی از برخی مناطق نظامی در یمن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، یک منبع یمنی به شبکه الجزیره اعلام کرد نیروهای سعودی از مناطق نظامی در اطراف منطقه «حدیبو» خارج شده اند و آن را به شبه نظامیان طرفدار دولت انتقالی یمن سپرده اند.

این منبع همچنین تصریح کرد مسلحان وابسته به شورای انتقالی یمن که مورد حمایت امارات متحده عربی هستند، منطقه حدیبو (در جزیره سقطرا یمن) را به دلیل آمادگی برای حمله به آن محاصره کرده اند.

این منبع همچنین تصریح کرد نیروهای شورای انتقالی تلاش دارند تا بر جزیره سقطرا مسلط شوند.

دو روز پیش نیز درگیری‌ها بین دولت مستعفی یمن و شبه نظامیان مورد حمایت امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب یمن» به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن چند تن از آن‌ها منجر شد.

جبهه‌های درگیر یمن به ویژه در شمال و مرکز این کشور طی بیش از یک ماه گذشته شاهد آرامشی تقریبی بود.

این در حالی است که یک دیپلمات یمنی در خصوص تجاوزات عربستان در این کشور و اصرار به ادامه آنها با وجود تحمل خسارت‌های سنگین اظهار داشت که عربستان و هم‌پیمانان آن تنها ابزاری از ابزارهای آمریکایی و صهیونیستی در منطقه هستند.

معتز قرشی، دیپلمات یمنی در دمشق در خصوص تحولات میدانی و نظامی اخیر یمن اظهار داشت: شکی نیست اوضاع نظامی در یمن همچنان تصاعدی است؛ زیرا ارتش و کمیته‌های مردمی عملیات‌های خود را در دفاع از کشورشان ــ چه در جبهه‌های مرزی و چه سایر جبهه‌ها ــ ادامه می‌دهند و شاید مهم‌ترین این جبهه‌ها اکنون که درباره درگیری‌های آن صحبت می‌شود٬ جبهه «مأرب» باشد.

او همچنین درباره احتمال محاکمه مقامات سعودی به ‌دلیل راه‌اندازی جنگ ویرانگر یمن و جنایت‌هایی که در حق ملت این کشور مرتکب شدند٬ از سوی سازمان‌های ذی ربط بین‌المللی گفت: متأسفانه همه سازمان‌های بین‌المللی و تصمیم‌گیری‌های آن‌ها تحت کنترل آمریکا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار