شهردار قم؛

نوسازی ۱۷۰ دستگاه اتوبوس در قم تا پایان سال جاری

سقائیان نژاد گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۹۹ تعداد قابل‌توجهی از اتوبوس‌ها را بازسازی کرده و تاکنون قرارداد ۱۷۰ دستگاه قطعی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم، با اشاره به جایگاه حمل و نقل عمومی در توسعه‌یافتگی شهر‌ها گفت: امروزه یکی از ملاک‌های توسعه‌یافتگی شهر‌ها پویایی و زنده بودن حمل و نقل عمومی در شهر بوده و باید مردم به لزوم استفاده از آن پی ببرند.

سقائیان نژاد استفاده کردن از حمل و نقل عمومی را برطرف‌کننده مشکلات زیست‌محیطی شهر‌ها دانست و افزود: اتوبوسرانی به‌عنوان تنها ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قم برای ارائه خدمات نیازمند ۴۰۰ دستگاه اتوبوس بوده که در حال حاضر ۳۵۰ دستگاه در حال فعالیت است.

شهردار قم ادامه داد:، اما همه این ۳۵۰ دستگاه فرسوده بوده و نیازمند نوسازی است و با توجه به قیمت دو میلیارد تومانی هزینه خرید اتوبوس و عدم حمایت‌های دولتی در این بخش باید به سمت بازسازی ناوگان اتوبوسرانی حرکت کنیم.

سقاییان نژاد با گلایه از قطع کمک‌های دولتی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی یادآورشد : متأسفانه تمام یارانه‌ای که به بخش ناوگان اتوبوسرانی در سال‌های گذشته اختصاص داده می‌شده قطع‌شده و امروز همه بار مالی آن بر دوش سازمان اتوبوسرانی و شهرداری است.

شهردار قم هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس را عددی بالغ‌بر ۳۰۰ میلیون تومان اعلام و بیان کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۹۹ تعداد قابل‌توجهی از اتوبوس‌ها را بازسازی کرده و تاکنون قرارداد ۱۷۰ دستگاه قطعی شده است.

سقائیان نژاد از امضا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان شهرداری‌ها برای پرداخت تسهیلات بانکی خبر داد و تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای جهت پرداخت تسهیلات بانکی ۴ درصد و ۱۲ درصدی برای ۵۰۰ دستگاه اتوبوس امضا شده تا جایگزین اتوبوس‌های فرسوده شوند.

شهرداری قم اعتبار شهرداری برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در سال ۹۹ را ۶۰ میلیارد تومان دانست و ابراز کرد: در سال ۹۸ بخشی از اعتبار نوسازی به خرید اتوبوس اختصاص داده شد، اما امسال به‌علت هزینه بالای خرید اتوبوس تمام اعتبار به بازسازی اتوبوس اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار