وزیر راه و شهرسازی:

سرعت قطار کرج - قزوین به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت رسید

اسلامی گفت: با افتتاح خطوط دوم راه‌آهن کرج - قزوین حداکثر سرعت قطار‌ها از ۱۲۰ کیلومتر به ۱۶۰ کیلومتر افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی،  روز پنجشنبه در مراسم افتتاح سه پروژه ملی خط دوم راه آهن کرج - قزوین، آزادراه و راه اصلی در استان های ایلام و مازندران که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید برگزار شد، افزود: خط دوم راه آهن کرج - قزوین یکی از نیازهای مبرم ما برای توسعه بهره وری و ایجاد جذابیت بیشتر برای راه آهن است.

وی اظهار کرد: ایجاد خطوط دوم راه آهن ایمنی، سرعت حرکت و راندمان را افزایش می دهد و واجب می شود راندمان خود را در جابجایی بار و مسافر از این طریق را ارتقا دهیم.

اسلامی تصریح کرد: این پروژه به طول ۱۰۳ کیلومتر افتتاح شد که به ثبت صرفه جویی زمانی و راندمان جدید در مسیر غربی کشور به ترکیه کمک می کند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه این اقدام در مسیر رشت به تنهایی ۴۵ دقیقه کاهش سفر را در پی دارد، گفت: قطار پنج ستاره ای که امروز می تواند حرکت کند، مسیر چهار ساعت و ۴۵ دقیقه ای را  به ۴ ساعت کاهش داده است.

اسلامی با بیان اینکه مسیر توسعه راه آهن در پنج استان کشور هدف گذاری شده  است، افزود: چند کار از جمله اتصال به بندر کاسپین انزلی، میانه - بستان آباد به ایستگاه کاروان در تبریز، یزد - اقلید  و  چابهار - به زاهدان باقی مانده تا در دولت تدبیر و امید به پایان برسد.

وی گفت:‌ در مسیر چابهار به زاهدان به صورت سه شیفت فعالیت داریم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: چند استان دیگر از جمله کردستان، اسلام آباد به سنندج، - ایلام پروژه های ریلی فعال دارند که امروز ریل گذاری آنها آغاز می شود.

وی اضافه کرد: همچنین پروژه  ۱۷۱ کیلومتری خط دوم ریلی به زنجان و خط دوم ریلی بافت - زرین شهر به طول ۴۳۲  کیلومتر وصل می شود.

اسلامی ادامه داد: خط دوم راه آهن بافت - زرین شهر  ۱۰۵ کیلومتر پیش از این در سفر رییس جمهوری به یزد افتتاح شده بود که باقی مانده طرح با پیشرفت فیزیکی  ۷۷ درصد در این دولت راه اندازی می شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار بیان کرد: همچنین پروژه ای با سرمایه گذاری و  مشارکت ایمیدور و بخش خصوصی در مسیر بافت - سنگان را در دست داریم؛ زیرا اکنون به دلیل یک خط بودن، ترافیک قطارها را در این مسیر شاهدیم که با افتتاح خط دوم این مشکل رفع می شود.

اسلامی افزود: امید  است در روزهای آینده این پروژه جدید را که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است، با حضور رییس جمهوری آغاز کنیم.

افتتاح ۱۹۶ کیلومتر آزاد راه و راه اصلی در ۲ استان ایلام و مازندران

وزیر راه و شهرسازی از بهره برداری آزاد راه و راه اصلی در ۲ استان ایلام  و مازندران به طول حدود ۱۹۶ کیلومتر خبر داد و گفت: واحدهای مسکن مهر و طرح اقدام ملی با دستور رییس جمهوری افتتاح می شود.

بهره برداری ۲ آزاد راه جدید کلیدی در دولت تدبیر و امید بزودی

اسلامی از کلید خوردن دو آزادراه جدید در کشور خبر داد و افزود: این ۲ آزادراه قائم شهر را به میان دورود (بعد از ساری به سمت گرگان) متصل می کند و آزادراه نجف اشرف از پل زال به مورموری و مرز چیلات دهلران به طول ۱۲۵ کیلومتر منتهی می شود.

وی اضافه کرد: این طرح در مرحله رونمایی است و با هماهنگی انجام شده و استقرار سرمایه گذار طرح های اجرایی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
فعلا تا مشكل كرونا حل نشده در هيچ جايي نبايد پول خرج كرد و تمام پروژه ها بايد تعطيل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
خونه شده متری ۳۰ میلیون حالا سرعت قطارها شده فکرت
آخرین اخبار