کشتی حامل خاک فسفات وارد بندر بوشهر می‌شود

نخستین کشتی حامل ۲۰ هزار تنی خاک فسفات به عنوان یکی از عناصر کود کشاورزی به بندر بوشهر وارد می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر در نشست هماهنگی ورود خاک به منطقه ویژه اقتصادی دو بوشهر گفت: خاک فسفات یک عنصر تشکیل دهنده در تولید کود کشاورزی است که نقش بسزایی در تقویت بخش کشاورزی کشور دارد.

بهروز قره بیگی افزود: با توجه به اهمیت فوق العاده موضوع، گمرک با آمادگی کامل و بهره گیری از بالاترین توان خود، آماده ارائه خدمت و تخلیه سریع این کشتی است.

او همچنین ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های بندری لازم برای تسهیل و تسریع در روند تخلیه کالا و همکاری بیش از پیش سازمان‌های مربوط را برای پیشبرد اهداف کلان تجاری استان خواستار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز با تشکر از همکاری گمرک، گفت: استان بوشهر در کنار واردات این کالا قابلیت تولید و صادرات این محصول به خارج از کشور را دارد.

سعید زرین فر با بیان اینکه واردات خاک فسفات برای بخش کشاورزی کشور حیاتی است، افزود: با هماهنگی صورت گرفته این خاک بعد از ورود به عنوان مواد اولیه مورد استفاده صنایع تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی دو بوشهر ذخیره خواهد شد.

او با تاکید بر هماهنگی گمرک و بندر برای تخلیه این کشتی بیان کرد: انتظار داریم تخلیه این کشتی بدون معطلی و در کمترین بازه زمانی صورت پذیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.