معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم؛

در توزیع کالاهای اساسی نظارت جدی صورت بگیرد

غضنفری گفت: گاهی یک کالا در نقاط مختلف شهر قم با قیمت‌های گوناگون عرضه می‌شود، قرار شد که عملکرد ناظرین به صورت ناحیه‌ای در این زمینه مورد ارزیابی قرار بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به وضعیت کالا‌های اساسی در استان گفت: اگر در تامین این کالا‌ها به خوبی عمل کنیم و پس از تامین کالا‌های اساسی بر روی توزیع این کالا‌ها به خوبی نظارت صورت بگیرد و برخورد بازدارنده با تخلفات با اطلاع رسانی رسانه‌ای داشته باشیم، جایگاه خوب استان قم در زمینه نرخ تورم را حفظ خواهیم کرد.

او ادامه داد: ما تابع تصمیمات کارگروه ملی تنظیم بازار هستیم، با هر گونه تخطی از قیمت‌های مصوب این کارگروه باید برخورد بازدارنده داشته باشیم، چنین برخورد‌هایی در استان صورت گرفته است و باید اطلاع رسانی بیشتری در خصوص برخورد‌های بازدارنده با تخلفات در این خصوص داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: در خصوص کالا‌هایی که قیمت مصوب ندارند، باید آنالیز کارشناسی صورت بگیرد و در صورت گذراندن این فرآیند در حدود اختیارات استان در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد و بدون گذراندن این روند با تغییر قیمت این کالا‌ها به دلیل ایجاد التهاب در بازار باید برخورد شود.

غضنفری با اشاره به افزایش قیمت برخی از کالا‌ها در استان قم تصریح کرد: گرچه که طی هفته‌های اخیر برخی از کالا‌ها در استان افزایش قیمت داشتند، اما هنوز قیمت این کالا‌ها زیر قیمت مصوب است و به همین دلیل نمی‌توانیم با افزایش قیمت این کالا‌ها برخوردی داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: نظام عرضه تقاضا تعیین کننده قیمت است، به عنوان مثال زمانی قیمت گوجه در بازار افزایش یافت، اما اکنون با کاهش معنی دار قیمت این محصول در بازار مواجه هستیم، چون تولیدات گوجه برخی از مناطق در بازار عرضه شد.

او ادامه داد: گاهی یک کالا در نقاط مختلف شهر قم با قیمت‌های گوناگون عرضه می‌شود، قرار شد که عملکرد ناظرین به صورت ناحیه‌ای در این زمینه مورد ارزیابی قرار بگیرد و اگر در نقطه‌ای از شهر این نظارت به خوبی صورت نمی‌گیرد، برخورد لازم انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم یادآورشد: ذخیره کالا‌های اساسی مثل شکر که تا افزایش قیمت آتی در استان قم وجود دارد باید با همان قیمت قبلی و بدون افزایش یک ریال در بازار عرضه شود، مراکز فروش در این زمینه مشخص هستند و بازرسی‌های لازم تا پایان فروش ذخیره قبلی این کالا‌ها ادامه می‌باید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار