معتادین متجاهر مظنون به کـرونا در لرستان غربالگری می شوند

مدیرکل بهزیستی لرستان از اجرای طرح غربالگری معتادین متجاهر مظنون به کـرونا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، کرم یاری مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: به منظور سالم‌سازی و پاکسازی مناطق آلوده و آسیب‌زا و همچنین جلب رضایت عموم مردم این طرح و طرح‌های مشابه با همکاری بهزیستی، شورای مواد مخدر استان و نیروی انتظامی اجرایی شده است.

او با اشاره به مشارکت دانشگاه علوم پزشکی برای تست کرونا در طول اجرای این طرح، تصریح کرد: معتادانی که کرونا مثبت باشند پس از بهبودی و قرنطینه جهت ترک اعتیاد به مراکز بازپروری و کمپ‌ها منتقل خواهند شد.

یاری با بیان این موضوع که سلامت روان شامل افزایش توانایی‌های افراد و جامعه و قادرسازی آن‌ها در دستیابی به اهداف مورد نظر است، گفت: سلامت جامعه به همه ما مربوط است نه فقط به کسانی که از بیماری‌های روانی رنج می‌برند.

مدیرکل بهزیستی لرستان تاکید کرد: هیچ گروهی و طبقه‌ای از بیماری روانی مصون نیست، ولی افراد بیکار، فقرا، نوجوان و زنانی که قربانی خشونت هستند بیشتر در معرض خطر هستند و متاسفانه در تمام دنیا به بهداشت روان و بیماری‌های روانی به اندازه سلامت جسمانی و بیماری جسمی اهمیت داده نمی‌شود و مورد بی‌توجهی و غفلت قرار گرفته است.

او از مهمترین مسائل مربوط به بهداشت روانی جامعه به بحث پیشگیری و ارتقاء اشاره کرد و افزود: هدف ما در بهزیستی کاهش بروز و کاهش ناتوانی ماندگار اختلالات روانی در جامعه است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.