مدیر گروه سلامت و محیط کار مرکز بهداشت قم؛

بازگشایی قهوه‌خانه‌های قم بدون ارائه قلیان

جعفری گفت: قهوه خانه ها به شرط عدم ارائه قلیان مجوز بازگشایی دارند و در صورت هرگونه تخلف با آنها برخورد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،نرگس جعفری مدیر گروه سلامت و محیط کار مرکز بهداشت قم گفت: با توجه به اینکه قلیان می تواند یکی از راه های انتقال ویروس کرونا باشد، از این رو هیچ یک از صنوف اجازه عرضه و مصرف قلیان و سایر مواد دخانی را ندارند.

جعفری افزود: از همشهریان عزیز تقاضامندیم توصیه های بهداشتی را جدی گرفته و در صورت هر گونه تخلف بهداشتی با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند

 در حالی با اعلام مدیر گروه سلامت و محیط کار مرکز بهداشت قم قهوه خانه های قم بدون ارائه قلیان مجوز فعالیت دارند که سه روز پیش (۲۶ خردادماه) اعضای شرکت کننده در جلسه بسیج ملی کرونا، قلیان سراهای قم را به دلیل نقشی که در شیوع و انتشار بیمارهای مختلف بویژه کرونا ویروس دارند، برای همیشه تعطیل اعلام کردند.

مرتضی حیدری فرماندار قم در آن با تاکید بر اینکه شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا بهترین فرصت برای ممنوعیت فعالیت قلیان سراها می‌باشد، تاکید کرد: اتاق اصناف قم نباید دیگر مجوزی در خصوص فعالیت این مراکز صادر کند. ضمن اینکه باید روی موضوع عرضه و مصرف قلیان برنامه ریزی خاصی انجام دهیم، و آن را سامان دهی کنیم.

پیش از این مهدی کاهه دادستان عمومی و انقلاب وقت قم در مهر ماه ۱۳۹۶، استفاده از دخانیات و قلیان در قهوه خانه و سفره خانه ها، رستوران ها و کافی شاپ ها، هتل ها و مسافرخانه ها، بوستان ها و پارک ها و همه اماکن عمومی دیگر در این استان ممنوع اعلام کرد که این ممنوعیت در عمل زیاد جدی گرفته نشد.

کووید۱۹، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.