سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

۵۰ درصد مردم ماسک بزنند، نیازی به محدودیت‌های فیزیکی نیست

ابول نژادیان گفت: اگر ۵۰ درصد مردم ماسک بزنند، نیازی به محدودیت‌های فیزیکی نخواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه تصمیم اعمال محدودیت‌ها از سوی دولت انجام می‌شود، گفت: با توجه به وضعیت معیشتی استان، اعمال محدودیت کوتاه مدت و چند روزه اثر گذار نیست و اگر قرار باشد قرنطینه اجرایی شود باید در ۲ دوره ۱۴ روزه و مطابق با استاندارد انجام گردد.

او افزود: طی دوران قرنطینه باید همه امکان تعطیل شوند و اگر تنها ادارات و بانک‌ها بسته شده و بازارچه‌های محلی باز باشند، عملا قرنطینه بی نتیجه و بی فایده می‌شود. در ایام عید فطر همه بازار‌های اهواز را تعطیل کردیم، اما ۲ بازارچه محلی کیان و عبدالحمید، به دلایل مختلف به فعالیت خود ادامه دادند که مشکل ما در زمینه شیوع ویروس کرونا در خوزستان نیز همین حاشیه شهر‌ها است.

ابول نژادیان با اشاره به مناطق حاشیه‌ای بیان کرد: برخی مردم این منطقه‌ها مجبورند برای نان شب خود از خانه بیرون بروند و به دلیل مسائل مختلف فرهنگی و معیشتی در خانه نمی‌مانند که نقطه آسیب ما نیز همین جا است. هر چند امیدوار هستیم با یاری سازمان‌ها و رسانه‌ها رعایت دستور العمل‌های بهداشتی را به مردم اقناع کنیم، زیرا حساسیت مردم نسبت به ویروس کاهش یافته و این کار را برای مبارزه با کرونا دشوار‌تر می‌سازد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.