اجرای طرح کاداستر، حفظ حقوق مردم و دولت است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: اجرای طرح کاداستر، حفظ حقوق مردم و دولت است.

اجرای طرح کاداستربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  آقاجانلو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه کاداستر اراضی، طرح عظیمی است که از سال ۹۵ آغاز شده است، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی برای مدیریت این موضوع و قانون رفع موانع تولید، طرح کاداستر برای رفع تداخل اراضی را به عنوان یک برنامه محوری در کل کشور اجرا می‌کند.

او خاطرنشان کرد: در اجرای محدوده‌بندی اراضی، تمام اسناد، مدارک و سوابق پلاک‌ها از نظر کشاورزی بودن و یا ملی بودن اراضی، بررسی می‌شود.

آقاجانلو افزود: سپس با تولید نقشه‌هایی، نوع کاربری اراضی از نظر کشاورزی و ملی بودن مشخص و جمع بندی می‌شود.

او با بیان اینکه خوشبختانه زنجان، از استان‌های پیشرو کشور در اجرای طرح کاداستر است، گفت: از مجموع مساحت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتاری استان، طرح کاداستر در حدود ۳۰۰ هزار هکتار انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در کنار این طرح، کاداستر اراضی ملی را نیز انجام می‌دهیم که در این طرح، حد و حدود و رقومی کردن پلاک‌ها و تبدیل کردن از فایل‌های سنتی به فایل‌های رفع تداخل انجام می‌شود.

او، حجم کار را سنگین توصیف کرد و اظهار داشت: تمام سوابق هر پلاک اعم از نقل و انتقال و شکایت‌ها باید بررسی شود که هم به کار حقوقی و هم به کار فنی و کارشناسی نیاز دارد.
 
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.