پسنده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اثری از مفقودان شناور بهبهان در آب‌های کویت یافت نشد

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر گفت: پس از عملیات گسترده جستجو، اثری از مفقودان شناور بهبهان در آب‌های کویت پیدا نشد.

اثری از مفقودان شناور بهبهان در آب های کویت نبودنادر پسنده مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت جستجوی مفقودان شناور بهبهان گفت: عملیات مشترک دریایی و هوایی جستجوی مفقودان در آب‌های کشور کویت پس از هماهنگی های سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در صبح پنجشنبه با مشارکت شناور تخصصی ناجی ۴ سازمان بنادر و دریانوردی و دو شناور و یک هلیکوپتر از سوی کشور کویت مطابق با طرح های استاندارد جستجوی ترکیبی هوا و دریا در منطقه تعیین شده در آب‌های کشور کویت بصورت کامل و تخصصی انجام شد، اما متاسفانه اثری از مفقودان نبود.

او ادامه داد: همچنین شناور ناجی پس از اتمام عملیات مشترک و در مسیر برگشت به ایستگاه در آب‌های داخلی کشورمان تا ظهر همانروز جستجوی دریایی را ادامه داد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر اظهار کرد: اگرچه متاسفانه قادر به یافتن اثری از مفقودان نشدیم اما این سطح از همکاری های دو کشور دوست، ایران و کویت نشان از اهمیت هر دو کشور به جان و ایمنی دریانوردان با هر ملیتی دارد.

گفتنی است روز گذشته پسنده اعلام کرد:عملیات تجسس مشترک هوایی و دریایی ایران و کویت، پیرو مفقود شدن دو نفر از خدمه کشتی بهبهان در حوالی کانال خور عبدالله عراق، انجام می‌گیرد.

او با بیان اینکه عملیات یاد شده در راستای حفظ کرامت انسانی و تلاش برای ارتقای ایمنی جان دریانوردان، است، تصریح کرد:  از آنجا که طبق مدل سازی رایانه ای احتمال ورود مفقودین شناور در آب تحت تاثیر جریانات دریایی و باد و امواج به آب‌های کویت وجود داشت از صبح پنجشنبه عملیات مشترک هوایی و دریایی دو کشور ایران و کویت انجام گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان بنادر ، بندر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار