تاکید ایتالیا و ترکیه بر همکاری بیشتر برای استقرار دائمی صلح در لیبی

وزرای خارجه ایتالیا و ترکیه پس از دیداری دوجانبه، تاکید کردند که به همکاری‌های خود برای استقرار صلح در لیبی ادامه خواهند داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی‌صباح، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا همکاری دائم و مستمر خود را با مشارکت ایتالیا برای استقرار صلح دائمی در لیبی ادامه خواهد داد.

چاووش اوغلو اظهار داشت که آنکارا در راستای برقراری صلح دائمی و روند سیاسی در لیبی همکاری فشرده خود با ایتالیا را ادامه خواهد داد.

چاووش اوغلو همچنین افزود: «ما از ایتالیا سپاسگزاریم که در جنگ لیبی از ژنرال خلیفه حفتر حمایت نکرد». وی در ادامه در لحنی انتقاد‌آمیز تصریح کرد که بسیاری از کشورهای اروپایی حمایت‌های خود را متوجه خلیفه حفتر کرده‌اند.

لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا نیز تأکید کرد که هدف رم استقرار صلحی پایدار در لیبی است. وزیر خارجه لیبی در مورد تحولات در شرق مدیترانه اظهار داشت: «ایتالیا موضع سازنده‌ای در شرق مدیترانه دارد و ترکیه آماده همکاری با این کشور است». وی افزود: «ما می‌خواهیم که شرق دریای مدیترانه منطقه‌ای عاری از درگیری باشد و همکاری‌ها در آن گسترش یابد».

لیبی در پی سقوط حکومت معمر القذافی، همچنان در وضعیتی بی‌ثبات بسر می‌برد. جنگ قدرت در سایه دخالت‌های کشورهای خارجی بین دولت قانونی لیبی و ژنرال خلیفه حفتر همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار