در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم متفاوت و راهبردی عمل خواهیم کرد

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت:کمیسیون اصل ۹۰ فراتر از مساله جناح‌ها و جریان‌های سیاسی، مساله نظام، مردم و تحکیم اعتماد عمومی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،الهام آزاد عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های کمیسیون اصل ۹۰ یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصل نودم قانون اساسی رسیدگی به شکایات واصله از طرز کار مجلس، قوای مجریه و قضاییه را به عهده مجلس گذاشته و مجلس این وظیفه مهم را به کمیسیون اصل ۹۰ محول کرده که وظایف طبق قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس مشخص شده است، در مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه وظیفه نمایندگان و قوه مقننه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین است، یکی از ابزار‌های نظارتی نمایندگان غیر از سوال و استیضاح، کمیسیون‌ها و یکی از مهم‌ترین آن‌ها کمیسیون اصل ۹۰ با بعد نظارتی آن به شمار می‌رود.

او افزود: امیدواریم که در مجلس یازدهم یک کمیسیون قوی و کارآمد با همکاری سایر اعضا حاصل شود که متفاوت‌تر از کمیسیون‌های اصل ۹۰ ادوار گذشته باشد.

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اولویت‌های کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس یازدهم عنوان کرد: ما وقتی به اولویت‌های مجلس یازدهم که رهبر معظم انقلاب ما را به آن رهنمون کردند نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که اقتصاد، عدالت و فرهنگ ۳ اولویت مجلس هستند و باید براساس این اولویت‌ها گام برداریم.

او با بیان اینکه یکی از دغدغه‌هایی که مردم سال‌ها با آن روبرو بوده‌اند این ۳ موضوع است، تصریح کرد: باید با نظارت صحیح در مبارزه با تبعیض و فساد تلاش کنیم.

آزاد ادامه داد: امیدواریم بتوانیم حول این ۳ اولویت نظارت‌هایی صحیح و دقیق داشته باشیم به طوری که به پیشبرد این این اولویت‌ها کمک کند.

او با اشاره به اقدامات لازم برای کارآمدسازی مجلس یازدهم توسط کمیسیون اصل ۹۰ بیان کرد: حیطه وظایف و اختیارات کمیسیون اصل ۹۰ مشخص است، مساله کمیسیون اصل ۹۰ فراتر از مساله جناح‌ها و جریان‌های سیاسی، مساله نظام، مردم و تحکیم اعتماد عمومی است، انشاء الله در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم متفاوت و راهبردی عمل خواهیم کرد که این رویکرد باعث ایجاد امید و دلگرمی در آحاد جامعه است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.