دومین جشنواره گیلاس و آلبالو با هدف حمایت از باغداران در روستای فشند کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حمیدرضا ورزشی، سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ از آغاز دومین جشنواره گیلاس و آلبالو با هدف حمایت از باغداران در روستای فشند خبر داد و گفت: افتتاح نمایشگاه گیلاس و صنایع دستی مردم روستای فشند، یک برنامه مهم در حفظ سنت ها و ایجاد شور و نشاط اجتماعی است.

او فروش بدون واسطه و امکان عرضه محصول توسط باغداران در این نمایشگاه را فرصت مناسبی دانست و افزود: این نمایشگاه باعث می‌شود، گردشگران علاوه بر آشنایی مردم با بوم گردی از محصولات روستا نیز خریداری کنند.

سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ با بیان این که عمر درختان گیلاس ساوجبلاغ به صد سال می رسد، گفت: ساوجبلاغ رکوددار تولید گیلاس در استان البرز است و پیش بینی می شود از ۱۱۰۰ هکتار از باغات شهرستان بیش از ۱۷ هزار تن گیلاس برداشت شود.

او از برگزاری جشنواره های مشابه از جمله هلو، آلو و... در باغات شهرستان ساوجبلاغ خبر داد و افزود: ساوجبلاغ قطب تولید میوه های هسته دار است و امیدواریم فروش این محصولات امسال به گونه ای رقم بخورد که باغداران ساوجبلاغ منفعت مناسبی از تولیدات خود داشته باشند.

علیرضا طهماسبی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوجبلاغ نیز گفت: در این جشنواره ۳۰ غرفه محصولات و توانمندی مردم روستا در تولید انواع محصولات صنایع دستی، محصولات دامی، لبنی و محصولات باغی را به معرض نمایش گذاشته است.

او افزود: نمایشگاه گیلاس که با همت شورای اسلامی و دهیاری روستای فشند، اداره میراث فرهنگی، بخشداری مرکزی و فرمانداری برگزار شده، یکی از نمایشگاه های متنوع در زمینه بوم گردی و توسعه اقتصاد روستا است .

طهماسبی گفت: فروش محصولات درجه یک از جمله گیلاس و آلبالو و فراورده های خشک این محصولات با تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصد در این نمایشگاه  انجام می شود.

او افزود: نمایشگاه گیلاس از ۳۱ خرداد آغاز و تا ۷ تیر از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ در محوطه مدرسه قدیمی این روستا دایر است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.