فروشندگان موادمخدر قاتلان اجتماعی هستند

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه گفت : درست است که بسیاری از فروشندگان موادمخدر اعدام نمی‌شوند، اما می‌توان در شبکه‌های اجتماعی این افراد را به عنوان قاتلان اجتماعی معرفی و رسوا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا دلیری رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه گفت : به سرعت نور جوانان ما به سمت مصرف موادمخدر کشیده می‌شوند و باید دستگاه‌های مرتبط با حوزه مبارزه با موادمخدر از جزیره‌ای عمل کردن پرهیز کنند ضمن اینکه در حوزه مبارزه با موادمخدر باید متعصبانه و انقلابی عمل کنند.

او نبود فضای مناسب در جامعه برای تخلیه انرژی جوانان را از دیگر عوامل مهم در گرایش جوانان به موادمخدر عنوان کرد.

جامعه باید نسبت به فروشندگان موادمخدر حساسیت نشان دهد

دلیری گفت: همانگونه که جامعه ما نسبت به قتل یک نفر و مجازات قاتل حساسیت دارد باید نسبت به فروشندگان موادمخدر در محلات نیز حساس باشد.

او افزود: ایجاد عملیات روانی علیه فروشندگان موادمخدر کمترین کاری است که می‌توان علیه این افراد انجام داد و با کمک فضای مجازی باید در بین مردم نسبت به این افراد تنفر ایجاد کرد.

او ادامه داد: در فضای مجازی باید موجی از انتقاد‌ها نسبت به این افراد و رسوا کردن آن‌ها در محلات مختلف به راه بیفتد.

دلیری گفت: بار‌ها از زبان مسوولان شنیده ایم که فضای مجازی از نظر موارد منفی قابل کنترل نیست خوب از این خاصیت چرا برای موارد مثبتی مانند شناسایی فروشندگان موادمخدر در محلات استفاده نشود و پویشی با این مضمون در فضای مجازی به راه نمی‌افتد؟ همانگونه که پویش نه به خرید خودرو به راه افتاد.

او افزود: درست است که بسیاری از فروشندگان موادمخدر اعدام نمی‌شوند، اما لااقل می‌توان در فضای مجازی این‌ها را کشت.

حضور جوانان در قهوه خانه‌ها زمینه ساز مصرف موادمخدر است

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه ادامه داد: حضور فرزندان ما در قهوه خانه‌ها و مصرف قلیان سینه آن‌ها را برای مصرف موادمخدر آماده می‌کند.

 دلیری گفت: الان کار به جایی رسیده است که می‌گوییم صد رحمت به تریاکی‌های قدیم، اما باید آگاه باشیم که حتی تریاکی بودن افراد نیز یک ایراد بزرگ است چرا که جامعه نیاز به افرادی سالم دارد.

او میزان بالای ناخالصی مواد مخدر را نگران کننده توصیف کرد به گونه‌ای که ۲ کیلوگرم ماده مخدر خالص بعد از اضافه شدن مواد زائد نزدیک ۱۰ کیلوگرم می‌شود تا در نهایت به دست مصرف کننده می‌رسد.

کشف ۶۵ کیلوگرم ماده مخدر صنعتی شیشه از یک باند

دلیری از کشف ۶۵ کیلوگرم ماده مخدر صنعتی شیشه از یک باند در ۲ ماه اول امسال خبر داد و گفت: این میزان کشف از ابتدای انقلاب تاکنون در کرمانشاه سابقه نداشته است.

او در خصوص دستگیری متخلفان حوزه موادمخدر در استان ادامه داد: در سال ۹۸ تعداد هزار و ۲۰۰ نفر و از ابتدای امسال نیز ۴۵۰ نفر مرتبط با موادمخدر دستگیر شده اند که البته بیشتر این افراد معتادان متجاهر بوده اند.

کرمانشاه مصرف کننده است و استان ترانزیت مواد مخدر نیست

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: کرمانشاه جزو استان‌های ترانزیت موادمخدر نیست و مواد مخدر در این استان فقط توزیع و مصرف می‌شود.

دلیری افزود: محموله‌های مواد مخدر قبل از رسیدن به استان باید کشف شوند و گرنه به محض رسیدن به استان به سرعت توسط شبکه توزیع مواد مخدر در استان به دلیل سود بالای آن پخش می‌شود.

 او گفت: استان‌هایی که کشف چندین تن مواد مخدر دارند به عنوان ترانزیت محسوب می‌شوند لذا هر زمان از کشف چندین تن در استان کرمانشاه خبری آمد آن روز است که می‌توان حدس زد این استان نیز تبدیل به ترانزیت مواد مخدر شده است.

دلیری گفت: بدون شک هیچ یک از مسوولان کشور از مرگ یک انسان و یک شهروند به عنوان سرمایه اجتماعی جامعه خوشحال نخواهند شد و این تفکر که جان افراد جامعه برای مسوولان تصمیم گیر کشور در حوزه مبارزه با موادمخدر اهمیت ندارد؛ درست نیست.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار