پرداخت خسارت تصادفات بدون کروکی تا سقف ۱۱۰ میلیون ریال

خسارت مالی ناشی از تصادفات بدون دریافت گزارش پلیس و کروکی، امسال تا سقف ۱۱۰ میلیون ریال از سوی شرکت‌های بیمه‌ای پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ علیرضا قدمی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران گفت: بر اساس ماده ۵۲ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه میزان دیه امسال از سوی قوه قضائیه تعیین و ابلاغ شد.

او افزود: در اجرای ماده ۴۰ قانون بیمه اجباری، شرکت‌های بیمه مکلف هستند در صورتی که وسایل نقلیه مسبب و زیان دیده در زمان حادثه دارای بیمه نامه معتبر باشند و بین طرفین حادثه اختلافی وجود نداشته باشد، خسارت‌های مالی ناشی از حوادث رانندگی در سال ۱۳۹۹ را تا سقف ۱۱۰ میلیون ریال (معادل ۱۱ میلیون تومان) بدون اخذ گزارش انتظامی و کروکی پرداخت کنند.


بیشتر بخوانید: سقوط خودروی پیکان به دره حادثه آفرید


رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد: برای جلوگیری از تشدید حادثه و یا انسداد مسیر در زمان وقوع حوادث رانندگی خسارتی در جاده‌ها و داخل شهر‌ها از انسداد مسیر جدا خودداری و وسایل نقلیه خود را تا قبل از حضور پلیس به منتهی الیه سمت راست جاده و نقطه بی خطر منتقل کنند.

سرهنگ قدمی گفت: قبل از انتقال خودرو‌ها به منطقه بی خطر، محل استقرار چرخ‌های وسایل نقلیه علامت گذاری یا از زوایای مختلف محل وقوع حادثه (وسایل نقلیه درگیر در تصادف، آثار و علائم انعکاسی، قطعات متلاشی شده) عکسبرداری یا فیلم برداری شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار