راه اندازی بخش پیوند اعضا در خراسان جنوبی در آینده نزدیک

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی کشور از راه اندازی بخش پیوند اعضا در خراسان جنوبی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جریان بازدید از مرکز دیالیز بیماران خاص خراسان جنوبی گفت: امکانات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به بهترین وجه درحال بهره برداری است و این مسئله را رضایت بیماران تایید می‌کند.

او با اشاره به همکاری در توسعه بخش دیالیز خراسان جنوبی افزود: چنانچه به لحاظ ساختمانی این امکان فراهم شود، از طرف وزارت و هماهنگ با استانداردها، دستگاه‌های دیالیز را به ازای هر ۴ بیمار به استان اختصاص خواهیم داد.

شادنوش با اشاره به دیالیز ۳۰۳ بیمار در خراسان جنوبی و دردسترس نبودن امکانات دیالیز برای تمام نقاط کشور، گفت: بنابه تحقیقات انجام شده، خدماتی که به بیماران دیالیز در ایران داده می‌شود به نسبت کشور‌های توسعه یافته و حتی دنیا بی نظیر است.


بیشتر بخوانید


رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: مسئله دیالیز، فقط وجود ساختمان و دستگاه نیست، بلکه وجود نیروی متخصص هم ضروری است که باتوجه به تعدادکم پرستار درکشور و به خصوص نبود پرستار متخصص دیالیز و به منظور جلوگیری از خطرات بیشتر امکان دادن خدمات به شهر‌های کوچک و مناطق دور وجود ندارد.

او اظهار کرد: در تلاش هستیم تا ۲۵۰ پزشک و پرستار و ۸۰ پرسنل ویژه دیالیز را با برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های ۳ روزه در استان تربیت کنیم.

شادنوش با اشاره به پایین بودن آمار دیالیز صفاقی در خراسان جنوبی عنوان کرد: برای کمک به بیماران دیالیز باید ازمحلول‌ها و لوازم مربوط به دیالیز صفاقی که با مشورت پزشک درب منزل بیمار تحویل داده میشود استفاده کنیم تا بیمار در منزل و محل کار بتواند به زندگی عادی خود ویژه در مناطق دور دست، ادامه دهد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به امکانات فراهم شده در بیمارستان رازی بیرجند برای راه اندازی بخش پیوند اعضا در خراسان جنوبی گفت: به زودی شاهد راه اندازی این بخش در خراسان جنوبی خواهیم بود، اما ورود به مرحله عملیاتی پیوند اعضا به جهت حفظ ایمنی و سلامت بیماران بستگی به شرایط کرونا دارد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.