قاضی فدرال انتشار کتاب بولتون را مجاز دانست

قاضی فدرال در آمریکا در پی شکایت کاخ سفید از کتاب جان بولتون، حاضر نشد که رای به توقیف این کتاب دهد و درخواست ترامپ در این باره را مردود دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، یک قاضی فدرال در آمریکا درخواست دونالد ترامپ مبنی بر توقیف کتاب جدید جان بولتون را رد کرد. به گفته این قاضی دادخواست وزارت دادگستری آمریکا برای عدم انتشار کتاب جان بولتون مردود است.

قاضی «رویس لامبورت» از دادگاه واشنگتن دی‌سی پس از گذشت دو ساعت از جلسه رسیدگی به این موضوع از دستور به توقف انتشار کتاب جدید جان بولتون خودداری کرد. وی اعلام کرده که مستندات موجود کافی نیست و این‌که قبل از تصمیم‌گیری او باید جزئیات بیشتری از دیوان عدالت در اختیار او قرار بگیرد. 

کتاب جان بولتون با نام «اتفاقی که در آن اتاق افتاد» به پشت پرده مسائل در کاخ سفید می‌پردازد. این کتاب قرار است طی ماه آتی میلادی منتشر شود و همین امر موجب هراس و نگرانی کاخ سفید شده است، دونالد ترامپ مدعی شده که افشای مطالب منتشر شده در این کتاب یک عمل غیرقانونی است که بولتون مرتکب آن شده است. وی همچنین بولتون را احمق و ملال‌آور هم خطاب کرده است. 

بولتون درباره کتاب خود طی مصاحبه‌ای با ای‌بی‌سی خاطرنشان کرده بود که ترامپ به تنها چیزی که فکر می‌کند، انتخابات آتی ریاست جمهوری در آمریکا است. دستیار سابق امنیت ملی آمریکا این را هم گفته بود که ترامپ تمرکز لازم را برای اداره امور کشور و باقی ماندن در پست ریاست جمهوری ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار