قاضی زاده هاشمی: همه باید در فوتبال حاکمیت قانون را مدنظر قرار بدهند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: همه در کشوری زندگی می‌کنیم که باید حاکمیت قانون و قانونمداری را مدنظر قرار بدهیم

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره ابهام‌های موجود در بازگشت علی کفاشیان به فدراسیون فوتبال بیان کرد: امروز (شنبه) مباحثی را به شکل جسته و گریخته شنیده ام، اما قرار است در روز‌های آتی اطلاعات دقیق تری درباره کم و کیف این ماجرا دریافت کنیم. با وجود صراحت‌های قانونی که وجود دارد باید تا دوشنبه جمع بندی‌های لازم را انجام داده و نکات فنی تری ارائه بدهیم. بی شک نقشه کار، راه و اقدام‌هایی که در مجلس انجام می‌دهیم به مردم ارائه خواهیم داد.

او افزود: همه در کشوری زندگی می‌کنیم که باید حاکمیت قانون و قانونمداری را مدنظر قرار بدهیم. اگر وجهه قانونی شکسته شده و پایه آن سست شود، سبب بی قانونی می‌شود. در این شرایط نباید انتظار ترویج نظم و انضباط داشته باشیم و افراد این اجازه را دارند هر چه بخواهند، انجام بدهند.

قاضی زاده تصریح کرد: پایه ابتدایی فرهنگ عمومی در تمام دنیا، حاکمیت قانون و قانونمداری است حتی اگر از منظر برخی افراد قانون خوبی نباشد. من اطلاعات جسته گریخته‌ای از داخل فدراسیون، مجمع و ... دارم که پس از جمع بندی آن‌ها نظر نهایی خود را درباره بازگشت کفاشیان اعلام می‌کنم.

او درباره آخرین وضعیت پیگیری نهاد‌های نظارتی نسبت به پرونده مارک ویلموتس گفت: در روز‌های اخیر درباره این موضوع به تفصیل صحبت کرده ام. واقعیت این است که ما مشغول بررسی قرارداد سرمربی سابق تیم ملی و همچنین سرمربیان خارجی برخی باشگاه‌ها هستیم. این تحقیق و تفحص مربوط به یک یا ۲ باشگاه هم نبوده است. ما قرارداد سرمربیان خارجی تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ۱۰ سال اخیر، از مصطفی دنیزلی تا برانکو و آندره آ استراماچونی را بررسی کردیم. تمام باشگاه‌های دولتی مورد بررسی قرار گرفته اند.

قاضی زاده گفت: آنچه متوجه شدیم این است که متن قرارداد واحدی برای هیچ یک از این مربیان وجود ندارد. قرارداد‌ها شرایط و متون متعددی دارند. حتی نحوه شکایت‌های مربوط به برخی از این قرارداد‌ها با هم متفاوت است. نمونه‌های متفاوتی را در قرارداد بازیکنان و مربیان خارجی دیده ایم. اتفاق‌های مختلفی در این مسائل وجود دارد.

او ادامه داد: مسائل دیگر درباره تبلیغات محیطی و حتی قرارداد‌های داخلی و بلیت فروشی است. درباره جزئیات این موارد نکات مختلفی وجود دارد، اما نحوه ورود ما نظارتی است. دستگاه‌های نظارتی هم با همراه شده اند. شاید در گذشته چند دستگی‌هایی وجود داشت، اما اکنون بین تمام دستگاه‌ها انسجام وجود دارد. ان شاالله همه باید کمک کنیم این گردش‌ها به سود آینده فوتبال ایران باشد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۱ تير ۱۳۹۹
نماینده محترم چرا جلوی ورود کفاشیان را به فدراسیون نمیگیرید .
آخرین اخبار