برگزیدگان جشنواره انیمیشن انسی مشخص شدند

جشنواره بین المللی انیمیشن انسی، برندگان جوایز خود را به صورت آنلاین اعلام کرد.

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، ۲۰ ژوئن همیشه یادآور زمانی است که جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی برگزار می‌شود.

در حالی که با بحران کووید ۱۹ مواجه هستیم؛ برگزارکنندگان این رویداد احساس کردند حفظ این تاریخ از نظر سمبولیک بسیار مهم است. به همین منظور، ۱۰ روز زودتر از تاریخ پایان رسمی جشنواره در ۳۰ ژوئن، جوایز در یک رویداد به صورت پخش زنده از طریق کانال یوتیوب اهدا شد.

در این رویداد انیمیشن «فاجعه» به کارگردانی رمی چای، جایزه بزرگ این جشنواره یعنی جایزه کریستال بهترین فیلم بلند را دریافت کرد. سال گذشته دو انیمیشن فرانسوی «بدنم را گم کرده ام» و «فونان» برندگان اصلی این رویداد بودند.

تعدادی از فیلم‌هایی که امسال در این رویداد رقابت کردند، در پلتفرم دیجیتالی این جشنواره نمایش داده شدند؛ اما سازندگان انیمیشن «فاجعه» تصمیم به صبر کردن تا زمانی مناسب برای اکران فیلمشان گرفته اند.

برگزیدگان جشنواره انیمیشن انسی مشخص شدند

انیمیشن روسی «دماغه یا توطئه ماوریکس» ساخته اندری خرزانوفسکی جایزه هیئت داوران این رویداد را دریافت کرد. انیمیشن لهستانی «او را بکش و شهر را ترک کن» نیز که نقد‌های خوبی را در نخستین اکرانش در جشنواره برلین دریافت کرد، جایزه برتر هیئت داوران را گرفت.

«فیزیک غم و اندوه» جایزه کریستال فیلم کوتاه این جشنواره را دریافت کرد و جایزه هیئت داوران بخش انیمیشن کوتاه هم به اثر فرانسوی و اسپانیایی «خانه بی خانمان» رسید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار