کدام شهرستان‌های خراسان جنوبی در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند؟

افزایش بیماران بستری و سرپایی در چند روز گذشته، شهرستان‌های بیرجند، قاین و سربیشه در خراسان جنوبی را در وضعیت قرمز کرونا قرار داد.

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: متاسفانه در روز‌های گذشته به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و واحد‌های صنفی، شاهد افزایش روند بیماران بستری کرونا در بیمارستان‌های استان هستیم که خیلی نگران کننده است.

او افزود: هم اکنون وضعیت کرونا در سه شهرستان بیرجند، قاین و سربیشه قرمز است و از نظر وزارت بهداشت، این مناطق جزو مناطق با خطر زیاد به شمار می‌روند.

دهقانی با بیان اینکه در ماه‌های فروردین و اردیبهشت اعمال محدودیت‌ها و خود مراقبتی‌ها از سوی مردم ما را امیدوار به مهار کرونا کرده بودادامه داد: در این مدت روز‌هایی داشتیم که بیماری در بیمارستان‌ها بستری نبود و این خبر‌های خوب حتی ما را به این نتیجه رساند که همه چیز دارد تمام می‌شود و تصمیم گرفتیم بخشی از کادر درمانی بخش‌های کرونا را آزاد کنیم.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند گفت: متاسفانه افزایش مبتلایان به کرونا در روز‌های گذشته، خستگی کادر درمان را دو چندان کرده و تعداد تخت‌های بستری را افزایش داده ایم.

او  به افزایش حدود هفت برابری تعداد بیماران بستری کرونا در دو هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در روز‌های ابتدایی شیوع کرونا و ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها به ۴ تا ۸ نفر رسیده بود که متاسفانه با عادی انگاری کرونا و کاهش خودمراقبتی‌ها تعداد بیماران بستری کرونا به ۵۴ نفر افزایش یافته است.

دهقانی تاکید کرد: افزایش چشمگیر بیماران کرونایی در خراسان جنوبی، پیامد سهل انگاری‌ها و بی توجهی بیشتر مردم به بهداشت فردی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند گفت: توصیه کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به مردم این است که حتی در تجمع‌های محدود از ماسک استفاده کنند و تا زمانی که واکسن کرونا کشف نشده، زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تنها راه مهار بیماری کروناست.

هم اکنون هیچ شهری به لحاظ بیماری کرونا در خراسان جنوبی در وضعیت سفید نیست و شهرستان‌های نهبندان، زیرکوه، طبس و بشرویه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سرایان، درمیان و خوسف در وضعیت زرد (متوسط) قرار دارند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.