رعایت نکات بهداشتی، همچنان تنها واکسن کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تنها راه مقابله با ویروس کرونا، پیشگیری و رعایت نکات بهداشتی است.

رعایت موارد بهداشتی تنها سلاح در مقابل کرونابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، شهاب مستوفی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به این که هنوز واکسن و داروی تخصصی برای بیماری کووید ۱۹ تهیه نشده و در دسترس نیست، گفت: تنها سلاح ما در مقابله با ویروس کرونا، پیشگیری و رعایت نکات بهداشتی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: از مردم که در رعایت دستورالعمل های بهداشتی نهایت همراهی و همکاری را با تیم های بهداشت و درمان در پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ در چند ماهه اخیر داشتند قدردانی می کنم.

مستوفی گفت: شهروندان، به خصوص افراد میانسال و سالمند، افراد دارای بیماری زمینه ای مانند مبتلایان به فشار خون، دیابت، بیماری های قلبی و ریوی و... و مادران باردار از رفت و آمدهای غیر ضرور خودداری کنند.

او با اشاره به این که شست‌وشوی دست ها را جدی بگیریم و هر بار حداقل ۲۰ ثانیه دست ها را بشوییم، افزود: استفاده از ماسک در محیط های خارج از خانه الزامی است به طوری که بینی و دهان را کامل بپوشاند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز با توجه به این که مردم در مراکز و اماکن تجمعی پرهیز کنند، گفت: حفظ فاصله ۲متری از دیگران و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاثیر به سزایی در کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا دارد.

انتهای پیام / ر .خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.