اقدام مسکن ملی گام مهمی جهت خانه دار شدن افراد نیازمند

استاندار کردستان گفت: اجرای طرح اقدام ملی تامین مسکن گام مهمی جهت خانه دار شدن افراد نیازمند است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادینا استاندار کردستان ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان در سالن شهدای گمنام استانداری با بیان این مطلب اظهار داشت: در اجرای این طرح بایستی دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل فرایند واگذاری زمین و اجرای کامل پروژه تا زمان تحویل به متقاضیان تلاش خود را مضاعف کنند.

او افزود: برای تحقق خانه دار شدن متقاضیان لازم است تا با همکاری دستگاه‌های متولی و دستگاه‌های خدمات رسان مدت اجرای پروژه را به حداقل زمان ممکن برسانیم.

مرادنیا در ادامه بر لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر استان تاکید و خاطرنشان کرد: علاوه بر تکمیل واحد‌های مسکن مهر باید زیرساخت‌های آموزشی، درمانی و سایر خدمات پیش بینی شده نیز اجرا شود تا مردم بتوانند از این امکانات همزمان با تحویل واحد‌های خود بهره‌مند شوند.

استاندار کردستان همچنین خواستار همکاری بیشتر بانک‌های عامل استان برای پرداخت تسهیلات به واحد‌های نیمه تمام و باقی مانده مسکن مهر و نیز طرح اقدام ملی تامین مسکن به متقاضیان شد.

او تصریح کرد: پیمانکاران هم بایستی شتاب بیشتری به اجرای پروژه‌های مسکن مهر در دست اقدام خود داده و در زمان باقی مانده این واحد‌ها را تحویل متقاضیان بدهند و در این رابطه دولت آماده هرگونه همکاری است.

مرادنیا در بخشی دیگر از سخنان خود بر اهمیت ارائه مشوق‌ها به سرمایه گذاران بخش خصوصی ساخت مسکن برای انبوه سازی در سطح استان تاکید کرد.

او از گسترش بی رویه حاشیه شهر‌ها و ساخت وساز‌های غیر مجاز ابراز تاسف کرد و اظهار داشت: متاسفانه افراد سود جو و فرصت طلب در چند سال اخیر از جمله در برخی از بنگاه‌های معاملات ملکی در حاشیه شهر‌ها از خلع قانونی استفاده کرده و اقدام به تغییر کاربردی اراضی ملی و کشاورزی به مسکونی کرده اند که باید این افراد را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کنیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم اجرای دقیق قانون مبارزه با زمین خواری شاهد هستیم که برخی تخلفات در این حوزه صورت گرفته که ضروریست با پیگیری‌های قانونی از طریق مراجع قضایی با متخلفین به شدت برخورد شود.

او در ادامه اطلاع رسانی دقیق صدا و سیما و رسانه‌های جمعی به مردم جهت فعالیت‌های مبارزه با زمین خواری و تصرف اراضی حاشیه شهر‌ها را ضروری برشمرد و خواستار تلاش بیشتر دستگاه‌های متولی این حوزه شد.

استاندار کردستان در پایان گفت: در نوسانات قیمت زمین و مسکن عوامل متعددی دخیل هستند که یکی از این عوامل ورود افراد فرصت طلب و سود جود در معامله و نقل و انتقالات در این بخش است که موجب افزایش غیر واقعی و غیر اصولی قیمت‌ها در چند مدت اخیر شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.