نبود پیست مناسب دوچرخه سواری در استان اصفهان

رئیس هیات دوچرخه سواری استان اصفهان گفت:با وجود علاقمندان بسیار و ورزشکارانی که به طور حرفه‌ای این رشته را دنبال می‌کنند متاسفانه هیچ گونه پیست و یا ورزشگاهی مخصوص دوچرخه سواری در اصفهان وجود ندارد.

جلیل عباسپور رئیس هیات دوچرخه سواری استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، با اشاره به اینکه ۱۵۰ دوچرخه سوار به طور رسمی در اصفهان مشغول فعالیت حرفه‌ای هستند گفت: در اصفهان دوچرخه‌سواران بسیاری از کوچک تا بزرگ در کوچه و خیابان‌های شهر مشغول رکاب زدن هستند و می‌توان گفت اصفهان شهر دوچرخه سواران است.

او ادامه داد: با توجه به علاقه مردم اصفهان به این رشته، هیات دوچرخه سواری استان با برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف سعی بر همگانی کردن دوچرخه سواری در اصفهان دارد.

رئیس هیات دوچرخه سواری استان بیان داشت: ۱۴ ملی پوش دوچرخه‌سوار در اصفهان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۴ نفر خانم می‌باشند که با وجود مشکلات متعدد در مسابقات مختلف عملکرد بسیار خوبی دارند.

عباسپور اظهار کرد:علی رغم وجود محدودیت‌های بسیار، دوچرخه سواری بانوان در اصفهان از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است. گرچه باشگاه مناسبی برای تمرین دوچرخه سواران وجود ندارد، اما با تلاش فراوان بانوان دوچرخه سوار، این ورزشکاران در مسابقات خوش می‌درخشند.

او در خصوص لاین ویژه دوچرخه سواری در اصفهان بیان داشت: در حال حاضر حدود ۲۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در اصفهان وجود دارد که به علت مقطعی بودن این مسیر ها، استفاده چندانی از آن‌ها نمی‌شود.

رئیس هیأت دوچرخه سواری استان افزود:خوشبختانه با همکاری خوب شهرداری اصفهان و به خصوص معاونت حمل و نقل ترافیک قرار است امسال ۲۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری با هماهنگی شورای شهر احداث شود.


عباسپور اظهار داشت: با وجود علاقمندان بسیار و ورزشکارانی که به طور حرفه‌ای این رشته را دنبال می‌کنند متاسفانه هیچ گونه پیست و یا ورزشگاهی مخصوص دوچرخه سواری در اصفهان وجود ندارد.

او اضافه کرد: طی هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری منطقه ۵، تصمیماتی مبنی بر تأسیس پیست مخصوص دوچرخه سواری در کوه صفه اصفهان گرفته شده که هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

رئیس هیات دوچرخه سواری استان در مورد آسیب دیدگی ورزشکاران این رشته به دلیل نبود امنیت در جاده‌ها گفت: در بسیاری از جاده‌ها مجوز ورود دوچرخه سواران وجود ندارد، اما هیات دوچرخه سواری از پلیس راهور و معاونت حمل و نقل شهری جهت قرار دادن تابلو‌های هشدار دهنده در جاده‌ها کمک خواسته است.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.