ترامپ: در حال مذاکره با چین و هند برای کمک به آن‌ها هستیم!

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفت کشورش در حال تماس با مقامات چین و هند است تا به تنش مرزی بین دو کشور پایان دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری روزنامه «تایمز هند»، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی اعلام کرد آمریکا در حال مذاکره با چین و هند است تا به آن‌ها کمک کرده تا تنش‌های مرزی جاری میان خود را حل و فصل کنند.

ترامپ خطاب به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: این یک اوضاع خیلی سخت است. ما در حال مذاکره با هند هستیم. ما در حال مذاکره با چین هستیم. آن‌ها مشکل خیلی بزرگی دارند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه با اشاره به تنش اخیر هند و چین و در پاسخ به پرسشی در این خصوص افزود: آن‌ها به درگیری‌های شدید رسیده اند و ما مشاهده می‌کنیم چه اتفاقی دارد می‌افتد. ما تلاش می‌کنیم به آن‌ها برای خروج از این وضع کمک کنیم.

گفتنی است از دوشنبه هفته گذشته، درگیری‌های خونینی میان هند و چین آغاز شده است که موضوع آن «دره گلوان» است؛ دره‌ای واقع در بلندی‌های هیمالیا. این درگیری‌های میان هند و چین، ادامه تنشی‌هایی است که از زمان جنگ میان دو کشور در سال ۱۹۶۲ آغاز شد؛ جنگی کوتاه که به پیروزی چین انجامید، اما نتوانست اختلافات مرزی بین دو کشور را حل کند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه چین روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر بر دره گلوان ادعای مالکیت کرد. بنا بر اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه چین، این بخش از هیمالیا، در قسمت غربی مرز دو کشور واقع است و از این رو، بخشی از قلمرو ارضی چین به شمار می‌آید.

دو کشور هند و چین مشترکاً مرز مشخص شده‌ای با طول ۲۴۰۰ مایل دارند. طبق اطلاعات رسمی وزارت دفاع هند، نیرو‌های چینی در طی دو سال گذشته ۷۵۲ بار تمامیت ارضی هند را نقض کرده اند. این دو کشور یکدیگر را به ورود غیرقانونی به خاک سرزمین هایشان متهم کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار