عدم مدیریت پسماند‌ها سلامت مردم را به خطر می‌اندازد

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: عدم مدیریت پسماند‌ها سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: به طور میانگین سالانه یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن پسماند عادی، صنعتی، کشاورزی و ویژه در استان تولید می‌شود.

او افزود: بیشترین پسماند تولیدی در استان پسماند کشاورزی با یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن در سال است و پسماند عادی با ۲۶۵ هزار تن، پسماند صنعتی با ۳۰ هزار تن و پسماند ویژه با یک هزار و ۸۰۰ تن در ردیف‌های بعدی قرار دارد.


بیشتر بخوانید: تعیین تکلیف ساماندهی پسماند‌ها در چهارمحال و بختیاری


احمدی اضافه کرد: اگر این پسماند‌ها به درستی ساماندهی و مدیریت نشود به سلامت مردم، محیط زیست و تحقق توسعه پایدار در استان آسیب می‌رساند.

او وضعیت ساماندهی پسماند‌های ویژه شامل پسماند‌های عفونی، بیمارستانی و شیمیایی در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بخش خصوصی این پسماند‌ها بی‌خطرسازی شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

احمدی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای ساماندهی پسماند‌های عادی در استان افزود: یک شرکت بخش خصوصی در همین خصوص اعلام همکاری کرده و بنا دارد تا شهرک بازیافت در استان راه‌اندازی کند که در همین راستا مجوز‌های قانونی برای این شرکت صادر شده، اما با وجود پیشرفت ۶۸ درصدی این طرح، روند اجرای کار به سبب مشکلاتی متوقف شده است.

او اضافه کرد: به مدت یک ماه به این شرکت مهلت داده شده تا مشکلات خود را برطرف کند و روند اجرایی طرح از سرگرفته شود، اما چنانچه این مهم محقق نشود امتیاز این طرح به شرکت دیگری واگذار می‌شود.

احمدی در خصوص ساماندهی پسماند‌های صنعتی در استان نیز گفت: یک سرمایه‌گذار نیز که اجرای این طرح را برعهده گرفته در اجرای آن با مشکل مواجه شده که در این خصوص نیز مهلت داده شده و پس از یک ماه تصمیم جدیدی گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.