حمله توپخانه‌ای ارتش اتیوپی به مناطقی در شرق سودان

ارتش اتیوپی روز یک‌شنبه اعلام کرد مناطقی را در شرق سودان مورد حمله توپخانه‌ای قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ارتش اتیوپی روز یک‌شنبه طی حمله‌ توپخانه‌ای، اردوگاه «انفال» متعلق به ارتش سودان در ایالت «گدارف» را بمباران کرد.

خبرنگار راشاتودی به نقل از منابع آگاه ارتش اتیوپی گفت: «این حمله منجر به جراحت یک سرباز سودانی و به آتش کشیده شدن برخی از نقاط اردوگاه انفال در شرق سودان شد».

منطقه‌ای که مورد حمله اتیوپی قرار گرفته، پیش از این شاهد درگیری‌هایی بین ارتش اتیوپی و نیرو‌های مسلح سودان بوده است. بر اثر این درگیری‌ها، یک افسر سودانی جان باخته و چند نفر دیگر از نظامیان سودانی زخمی شدند.

وزرات خارجه سودان پس از درگیری‌های روی داده در ماه می، کاردار اتیوپی در خارطوم را احضار و مراتب اعتراض خارطوم به این حمله نظامیان اتیوپی را به کاردار این کشور اعلام کرد.

 ارتش اتیوپی همچنین طی دو هفته اخیر نگرانی‌های خود را تحرکات منفی مصر و سودان در رابطه با سد النهضه ابراز کرده است. آدیس‌آبابا هشدار داده که آماده پاسخ به هرگونه ماجراجویی قاهره و خارطوم در مبدا رودخانه نیل است.

بخشی از رود نیل از کشور اتیوپی سرچشمه می‌گیرد و بخش دیگری از آن از کشور اوگاندا سرازیر می‌شود، این دو رودخانه در سودان به یکدیگر می‌رسند و نیل بزرگ را تشکیل می‌دهند. 

اکنون اتیوپی اعلام کرده که قصد دارد سد النهضه را آب‌گیری کند و این اقدام را نه ظرف ۲۱ سال بلکه در عرض ۳ سال انجام خواهد داد، این تصمیم اتیوپی موجب اعتراض مصر و سودان شده، این دو کشور که در مسیر رودخانه نیل قرار دارند تاکید کرده‌اند که آب‌گیری سد در مدت زمان ۳ سال کشورهایشان را با کمبود آب مواجه خواهد کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار