علت تاخیر افتتاح خانه خلاق صنایع دستی کرمانشاه چیست؟

سرپرست معاونت صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : طی چندسال موانعی بر سر راه راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی کرمانشاه وجود داشت که با تلاش‌های انجام شده بسیاری از این موانع برداشته شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسین ویسی سرپرست معاونت صنایع دستی استان کرمانشاه در خصوص چرایی تاخیر افتتاح خانه خلاق صنایع دستی کرمانشاه گفت : طی این چندسال موانعی بر سر راه راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی کرمانشاه واقع در حمام حاج شهباز خان وجود داشت که با تلاش‌های انجام شده بسیاری از این موانع برداشته شده است.

او گفت : البته هنوز موانعی باقی مانده که چندان حاد و پیچیده نیستند و می‌توانیم بزودی آن‌ها را مرتفع کنیم.

سرپرست معاونت صنایع دستی استان با اشاره به صرف حدود یک میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی کرمانشاه، افزود: تمام مقدمات افتتاح این مرکز انجام شده و به احتمال زیاد طی این هفته به بهره برداری خواهد رسید و تعدادی از هنرمندان صنایع دستی در آن مستقر می‌شوند.

او گفت: تلاش می‌شود تا هنرمندانی در این مرکز مستقر شوند که علاوه بر تجربه بالا در رشته‌های مهم صنایع دستی، بتوانند با برگزاری ورکشاپ‌ها قدرت آموزش و انتقال تجربیاتشان را نیز داشته باشند.

ویسی ادامه داد: با راه اندازی این مرکز بدنبال نوآوری و کاربردی کردن صنایع دستی استان و نجات و احیاء هنر‌های دست سازی هستیم که یا منسوخ شده‌اند و یا به سمت منسوخ شدن پیش می‌روند که از جمله آن‌ها می‌توان ارغوان بافی، نمدمالی، موج بافی و جاجیم بافی را نام برد.

او افزود: در این مرکز یک اتاق فکر خواهیم داشت تا از نظر صاحب نظران و اساتید برای رشد جایگاه صنایع دستی استان و وارد شدن آن به بازار‌های تجاری استفاده کنیم.

معاون صنایع دستی کرمانشاه گفت: امیدواریم با راه اندازی این مرکز بتوانیم رشته‌های با اولویت را در استان مورد توجه جدی‌تر قرار داده و برای رشد آن‌ها تلاش کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.