۱۲ نانوایی به علت عدم رعایت پروتکل بهداشتی پلمب شدند

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا، ۱۲ نانوایی در سطح استان پلمب شد.

۱۲ نانوایی به علت عدم رعایت پروتکل بهداشتی پلمب شدندبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   علیرضا نوروزیان درخصوص بازدید‌های انجام شده از نانوایی‌های سطح خراسان شمالی گفت : از ابتدای شیوع ویروس کرونا یعنی از ۵ اسفندماه سال ۹۸ تا ۳۰ خرداد ماه  امسال ، حدود ۵ هزار بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای از سطح نونوایی‌های تحت پوش دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شد که از این تعداد، ۱۲ نانوایی پلمب شدند.

او  با بیان اینکه بسیاری از نانوایی‌هایی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، گفت: طی بازدید‌های انجام شده، ۴ هزار و ۵۸۲ نانوایی رعایت نظافت و بهداشت را به طور کامل انجام می‌دهند و ۴ هزار و ۶۱۲ نانوایی از دستگاه کارتخوان، ۲ هزار و ۵۵۹ نانوایی از مواد گندزدایی و ۳ هزار و ۶۴۱ نانوایی نیز از وسایل حفاظت فردی مانند ماسک و دستکش استفاده می‌کنند.

نوروزیان خاطرنشان کرد: در این مدت بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در گام اول و دوم ضمن آموزش چهره به چهره به مدیران و کارگران شاغل در نانوایی‌های سطح استان، ۶ هزار و ۱۹۷ پوستر مخصوص کنترل و پیشگیری از شیوع کووید ۱۹ را تحویل نانوایی‌ها دادند.

او  تاکید کرد: مدیران و کارگران شاغل در نانوایی‌ها همچنان پایبند اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط کار نانوایی خود باشند.

او  از همه مردم و مشتریان نانوایی‌ها خواست تا در حین خرید نان در صف‌ها با فاصله ایسستاده و حتی المقدور از تماس نان با سایر سطوح محیط اطراف خودداری کنند و برای حفظ سلامت خود و اطرافیان حتما از دستکش و ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.