معدن آلبلاغ اسفراین باز هم حادثه آفرید

رییس جمعیت هلال احمر اسفراین گفت: ریزش تونل معدن آلبلاغ اسفراین سبب مصدوم شدن یک نفر از برداشت کنندگان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ابراهیم سارمی رییس جمعیت هلال احمر اسفراین با بیان اینکه مصدوم از ناحیه کمر و لگن دچار شکستگی و خونریزی شده است، افزود: به علت وخامت حال مصدوم، امدادرسانی زمینی در این منطقه سختگذر امکان‌پذیر نیست و بالگرد امداد و نجات هلال احمر خراسان شمالی به این منطقه اعزام شده است.

در طول یکسال گذشته ۶ نفر بر اثر ریزش تونل جان باخته و شماری از برداشت کنندگان غیرمجاز ذخایر معدنی سرب و روی نیز مصدوم شده اند.

برداشت غیرمجاز از این معدن سرب و روی، که در منطقه‌ای با همین نام واقع است، از سال گذشته با هجوم سودجویان به این منطقه همرا‌ه  شد که با ورود شورای تامین خراسان شمالی در اواخر اردیبهشت ماه سال گذشته، این ناحیه از حضور سودجویان پاکسازی شد اما، اینک پس از مساعد شدن شرایط جوی امسال نیز با حضور مجدد برخی افراد محلی و غیرمحلی، برداشت غیرمجاز از این معدن مجددا انجام می شود.

واقع شدن این معدن در منطقه حفاظت شده زیست محیطی ساریگل، موجب شده تا سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تاکنون در ثبت آن ناکام بماند، ولی به تازگی وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز مطالعات و اکتشافات اولیه بر روی این منطقه معدنی را برای ایمیدرو صادر کرده اما، هنور اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.