در بسته حوادث امروز بخوانید؛

دستگیری اعضای باند ۵ نفره سارقان سیم و کابل برق شهری / ۵۰ فقره سرقت در"آران و بیدگل کشف شد

مهم‌ترین حوادث امروز ۲ تیر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز۲ تیر ماه  سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

دستگیری اعضای باند ۵ نفره سارقان سیم و کابل برق شهری

سرهنگ حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این مطلب اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق هوایی در سطح شهرستان "لنجان" موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در این زمینه تحقیقات گسترده انجام گرفته و تیمی متشکل از کارآگاهان خبره و زبده پلیس آگاهی با به کارگیری یک سری اقدامات هوشمندانه سرانجام موفق شدند، رد پای اعضای باند ۵ نفره‌ای که به وسیله موتورسیکلت در نیمه‌های شب اقدام به سرقت سیم برق هوایی می‌کردند را به دست آوردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با شناسایی هویت اصلی متهمان، ماموران با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات منسجم و ضربتی هر ۵ نفر را در مخفیگاه‌های خود دستگیر و در بازرسی از محل نیز آلات و ادوات مربوط به سرقت را کشف کردند.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه متهمان در اعترافات خود به ارتکاب ۲۲ فقره سرقت سیم برق هوایی در سطح شهرستان اقرار کردند گفت: با راهنمایی سارقان، مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی و طی عملیاتی دیگر در مخفیگاه خود دستگیر شد.
 
دستگیری اعضای باند ۵ نفره سارقان سیم و کابل برق شهری / ۵۰ فقره سرقت در


این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: سرقت سیم برق به دلیل اینکه باعث ضرور زیان برای شهروندان و بروز خاموشی در روز‌های گرم تابستان می‌شود، با حساسیت ویژه‌ای از سوی پلیس پیگیری و با عوامل این گونه سرقت‌ها قاطعانه برخورد صورت می‌گیرد.
 

۵۰ فقره سرقت در"آران و بیدگل کشف شد

سرهنگ "علی اصغرمحمدی فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت از اماکن خصوصی و اموال داخل خودرو در شهرستان "آران و بیدگل" بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از انجام یک سری کار‌های تخصصی موفق شدند، یک سارق را در این رابطه شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: فرد دستگیر شده در بازجویی‌های پلیس به ۵۰ فقره سرقت اماکن خصوصی و داخل خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ محمدی اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل به شهروندان توصیه کرد، هشدار‌ها و نکات آموزشی پلیس را جدی بگیرند و با رعایت نکات ایمنی و امنیتی در کاهش و پیشگیری از جرایم با پلیس همکاری کنند.
 

انهدام باند سارقان در"فلاورجان

سرهنگ "حسین ابراهیمی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در شهرستان "فلاورجان" شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: مأموران پلیس آگاهی وکلانتری ۱۱ شهرستان "فلاورجان" با انجام یک سری کار‌های تخصصی موفق شدند، ۵ سارق را در ارتباط با این سرقت‌ها شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ ابراهیمی اظهار داشت: افراد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبه رو شدند به ۴۲ فقره سرقت اموال داخل خودرو در شهرستان "فلاورجان" و فروش اموال مسروقه به ۲ مالخر اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مالخران این پرونده نیز دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: همه متهمان پس از تشکیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرپرست انتظامی شهرستان "فلاورجان" توصیه کرد: از نگهداری اموال با ارزش و مدارک در داخل خودروی خود خودداری کنید، از پارک خودروی خود در محل‌های تاریک و خلوت خودداری و در صورت مشاهده هر گونه موضوع مشکوک بلافاصله با پلیس تماس و موضوع اعلام شود.
 

کشف دارو‌های بدنسازی قاچاق در اصفهان

سرهنگ "محمدرضا خدادوست فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار داشت: ماموران پایگاه اطلاعاتی شهرستان با هوشمندی و اشرافیت اطلاعاتی خود از دپوی محموله‌ای از پودر و قرص‌های بدنسازی خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی واقع در یکی از مناطق شهر اصفهان مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران پس از بررسی موضوع و اطمینان از درستی آن با هماهنگی قضایی وارد محل شده و طی بازرسی از آن، یک هزار و ۲۶۵ قوطی و پودر بدنسازی خارجی قاچاق در ۱۱۰ نوع مختلف را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان، ارزش اقلام مکشوفه را برابر اعلا کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است اظهار داشت: در این خصوص یک نفر قاچاقچی کالا دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی به دستگاه قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ خدادوست در پایان ضمن تاکید بر جدیت پلیس برای مبارزه و مقابله با قاچاقچیان کالا‌های خارجی، از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس در شناسایی و کشف کالا‌های قاچاق نیز قدردانی کرد و گفت: از شهروندان می‌خواهیم هر گونه اخبار و اطلاعی از تهیه و توزیع قاچاق کالا را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی و با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.
 

دستگیری ۱۵ معتاد و توزیع کننده مواد مخدر در"برخوار

سرهنگ "نعمت خلیلی" در تشریح این خبر گفت: طرح پاکسازی نقاط آلوده  با هماهنگی واحد‌های انتظامی شهرستان و پشتیبانی پلیس‌های تخصصی اجرایی شد.

او افزود: عوامل انتظامی موفق شدند دراین طرح ۸ نفر از توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر و تعداد ۷ نفر از معتادان متجاهر را جمع آوری و مقدار یک کیلو و ۷۹۹ گرم انواع مواد مخدر را کشف کنند.

سرهنگ خلیلی گفت: عوامل انتظامی دراین طرح ۴ دستگاه موتورسیکلت متخلف را نیز توقیف و روانه پارکینگ کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار با اشاره به پلمب یک محل پاتوق فروش و مصرف مواد مخدرادامه داد: در خصوص متهمان دستگیر شده اقدامات قانونی انجام و در حال رسیدگی قضائی می‌باشد.
فرمانده انتظامی شهرستان برخوار خاطر نشان کرد: امنیت عمومی خط قرمز ناجاست و با هنجار شکنان و مخلان نظم و امنیت و توزیع کنندگان مواد مخدر به شدت برخورد خواهد شد.
 

کلاهبرداری تلگرامی از دانش آموزان با شگرد فروش سوالات امتحانی

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی گفت: با توجه به قرار داشتن در ایام پایانی سال تحصیلی و زمان امتحانات دانش آموزان در مقاطع مختلف متأسفانه کلاهبرداران با سوء استفاده از شرایط موجود اقدام به انتشار و تبلیغ جعلی فروش سوالات امتحانی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: در این نوع کلاهبرداری، فرد کلاهبردار پس از ارتباط با مشتریان خود که اکثراً دانش آموز هستند، پس از جلب اعتماد آن‌ها با استفاده از تبلیغات گسترده و بهانه‌های مختلف مبالغی را از آن‌ها دریافت می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: پس از واریز وجه توسط افرادی که اقدام به خرید می‌کنند، مشاهده می‌شود شخص کلاهبردار هیچ سوالی برای آن‌ها ارسال نمی‌کند و دیگر پاسخگوی تلفن خود نبوده است.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان بخصوص دانش آموزان توصیه کرد: چنین ادعا‌ها و آگهی‌هایی مبنی بر فروش سوالات امتحانی در فضای مجازی جعلی بوده و دانش آموزان نباید به این آگهی‌های کذب و دروغین کلاهبرداران اعتنا کنند، همچنین خانواده‌ها هم مراقب فرزندان خود باشند و با ایجاد محیطی آرام شرایط را برای مطالعه آن‌ها فراهم کنند و فرزندان خود را نسبت به چنین تبلیغات دروغین در فضای مجازی آگاه کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان ضمن هشدار به کلاهبرداران گفت: خرید و فروش سوالات امتحانی از موارد مجرمانه بوده و در صورت مشاهده چنین مواردی برابر قانون برخورد‌های لازم صورت خواهد گرفت.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار