خراسان جنوبی بهشت معادن شرق کشور

خراسان جنوبی با دارا بودن۶۴۸ معدن «آلبوم» متنوعی از معادن استان را داراست، این ظرفیت‌ها عاملی شد تا به عنوان بهشت معادن شرق کشور نام بگیرد.

شهرکی رئیس سازمان صنعت معدن تجارت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: ۶۴۸ معدن دارای پروانه در خراسان جنوبی وجود دارد که  تا کنون ۱۸ هزار میلیارد ریال برای این معادن سرمایه گذاری شده است.

او با اشاره به اینکه معدن قلعه زری قدیمی‌ترین معدن در خراسان جنوبی  است افزود: معدن زغال سنگ طبس، پتاس، خور بیابانک، منیزیت سفید، کوه سربیشه ،  مرمریت و آرک  از جمله معادن مهم استان بشمار می روند.

شهرکی با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو ۵ استان برتر معدنی کشور است ادامه داد: معادن زغال سنگ، ۷۰ درصد زغال سنگ کشور را تولید می کنند.  


بیشتر بخوانید 


رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان اظهار کرد:خراسان جنوبی در زمینه اشتغال رتبه چهارم تا هشتم کشوری را داراست و اکنون ۱۲ هزار نفر در معادن استان مشغول به کار هستند .

او ادامه داد: خراسان جنوبی در ذخیره سازی مواد معدنی رتبه ۵ تا ۷ را در کشور دارد که ذخیره قطعی کشف شده معادن معدنی استان ۳ میلیارد ۷۰۰ میلیون تن است.

شهرکی گفت: مواد معدنی شاخص استان زغال سنگ، خاک‌های صنعتی، سنگ‌های تزیینی، منیزیت، آهن، مس، طلا و پتاس  است.

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان با اشاره به اینکه حدود ۵۰ نوع ماده معدنی در خراسان جنوبی کشف شده است افزود: شهرستان های نهبندان و طبس بیشترین معادن را دارا هستند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.