قابلیت جدید و سرنوشت‌ساز Chrome OS در راه است

شرکت گوگل سعی دارد با انتشار برنامه‌‌های ویندوز بر روی کروم‌بوک‌ها افراد را به تغییر کاربری بر روی سیستم‌های خود ترغیب کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه گذشته دوران بسیار بدی برای نرم‌افزار کروم بود و این سرویس مشکلات زیادی را با سیستم‌عامل‌های MacOS و Windows پیدا کرد. با این حال شرکت گوگل سرانجام با انتشار بیانیه‌ای دلیلی در اختیار کاربرانش قرار داد تا از سیستم‌عامل ویندوز به Chrome OS تغییر کاربری دهند.

قابلیت‌های جدید Chrome OS

جان سلومون، مدیرعامل Chrome OS از شرکت گوگل، با انتشار پستی در وبلاگ خود اظهار داشت که آینده دنیای محاسبات زودتر از انتظار فرا رسیده است و برنامه‌های مخصوص ویندوز همانند Microsoft Office به زودی قابل به استفاده بر روی کروم‌بوک‌ها خواهند شد. چنین قابلیتی به کاربران ویندوز اجازه می‌دهد که سریعا به سیستم‌عامل فوق‌سریع امن شرکت گوگل تغییر کاربری دهند. نحوه پیاده‌سازی این قابلیت پس از وضع قرارداد جدید گوگل با شرکت مجازی‌سازی Parallels امکان‌پذیر شد. فعالیت این مجموعه به گونه‌ای است که می‌تواند شبیه‌ساز دقیقی از برنامه‌های ویندوز را برای سیستم‌عامل Chrome OS عرضه کند.

قابلیت جدید و سرنوشت‌ساز Chrome OS در راه است

این ویژگی پیش‌تر نیز وجود داشت، اما کاربران ناچار بودند برای برخورداری از آن همواره آنلاین باشند. بر اساس اطلاعات جدید کاربران دیگر نیازی ندارند تا به اینترنت متصل باشند و قابلیت‌های جدید به راحتی بر روی کروم‌بوک‌ها قرار خواهد گرفت. گوگل در ادامه اظهار داشت که ویژگی جدید تا پاییز سال جاری برای سیستم‌عامل‌های Chrome OS عرضه خواهد شد.

البته کروم‌بوک‌ها مشکلاتی نیز دارند که برخی کاربران را از خرید آن‌ها منصرف می‌کند. برای مثال شرکت گوگل سعی دارد سرویس‌دهی به شرکت‌ها را در اولویت خود قرار دهد، این سیستم‌ها برای بازی کردن نیز مناسب نیستند و در آخر حجم بالای برنامه‌های ویندوز می‌تواند برای کروم‌بوک‌ها مشکل‌ساز شود. صرف‌نظر از مشکلات احتمالی، قابلیت جدید می‌تواند تعداد زیادی از کاربران را به سوی استفاده از محصول امن و سریع گوگل بکشاند. همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد احتمال می‌رود عرضه قابلیت جدید بر روی سیستم‌عامل Chrome OS در ماه‌های پاییزی سال صورت بگیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار