تنها یک دهم درصد مردم، آب و برق ندارند

مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز گفت: ۹۹.۹ درصد از مردم به آب سالم و برق آن هم با قیمت یارانه ای دسترسی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،بهنام بیات، مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز بعداز ظهر دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق برگزار شد با اشاره به این که در حال حاضر ۹۹.۹ درصد از مردم به آب سالم و برق آن هم با قیمت یارانه ای دسترسی دارند، گفت: در خرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۹ افزایش مصرف برق داشته ایم.

او در ادامه افزود: بخش عمده ای از نیروی برق استان توسط مشترکان خانگی مصرف می شود و رقم مصرف انرژی برق استان در بخش صنعت حدود  ۳۱درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز در پاسخ به این پرسش که احتمال قطعی برق در تابستان سال جاری وجود دارد یا خیر، گفت:  پیک مصرف سال گذشته که ۱۳۰۰مگاوات بوده و امسال به رقم ۱۲۰۰ مگاوات نزدیک شده ایم، ولی پیش بینی می کنیم بتوانیم تابستان امسال را بدون قطعی جدی برق پشت سر بگذاریم.

او افزود: البته ممکن است به واسطه تغییرضریب بهره وری  تجهیزات و تاسیسات برق در دمای زیاد و همچنین افزایش بیش از حد مصرف توسط مشترکان در بعضی روزها قطعی موقت برق در برخی مناطق پیش بیاید.

بیات با بیان این که از مردم درخواست می شود در ساعات اوج مصرف از روشن کردن وسایل برقی پرمصرف مثل ماشین لباس شویی، ماشین ظرفشویی و غیره خودداری کنند، گفت: همچنین تقاضا داریم مردم استان در مصرف خود صرفه جویی کنند تا تابستان امسال را به خوبی پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.