در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اژدهایی که هویت تاریخی شهرری را بلعیده است

عضو شورای شهر تهران از پیگیری دو نفر از نمایندگان مجلس برای جدایی ری از تهران خبر داد.

حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر اینکه تهران به خاطر شهرری آباد شده است، اظهار کرد: اکنون تهران به اژدهایی تبدیل شده که هویت تاریخی شهر ری را بلعیده و این اتفاق جفا به یک قطعه تاریخی چند هزار ساله است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران تنها ۲۰۰ سال سابقه مدنیت دارد، اما شهرری ۸ هزار سال سابقه تاریخی دارد، بیان کرد: هویت شهرری جدای از تهران است و مردم ری نه تنها سودی از همسایگی با تهران نبرده اند، بلکه مجبورند عوارض تهران مانند پسماند و قبرستان را هم تحمل کنند.

او با بیان اینکه پیوستن ری به تهران بلایی است که در گذشته مجلس شورای اسلامی بر سر شهرری آورده است، افزود: اکنون که مجلس تازه نفس به روی کار آمده فرصتی است تا این بلایی که خودش نازل کرده را دفع کند.

خلیل آبادی با تاکید بر اینکه من با مردم تهران دشمنی ندارم، ادامه داد: آنچه باعث ناراحتی من شده است عملکرد غیر قانونی دولت و شهرداری است که باعث شده ما نسبت به جغرافیای تهران حساسیت داشته باشیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه آقایان توانگر و یزدی خواه از اهالی شهرری هستند که امروز در مجلس حضور یافته اند، اضافه کرد: اگرچه آن‌ها اصولگرا و من اصلاح طلب هستم، اما در مورد استقلال ری با هم اشتراک نظر داریم و آن‌ها در حال پیگیری این موضوع در مجلس هستند.

خلیل آبادی خاطرنشان کرد: موضوع جدایی ری از تهران در مجلس قبلی در کمیسیون‌ها مطرح شد، ولی به خاطر کرونا متوقف شد، اما در این دوره امیدواریم به پیگیری نمایندگان مجلس این موضوع به نتیجه برسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار