۵۲۰ مورد رقبه فاقد سند مالکیت در بسطام / رشد ۱۰۰ درصدی درآمد موقوفات در بسطام

رئیس اداره اوقاف بسطام بابیان اینکه حراست از موقوفات خط قرمز ما است و اجازه تصرف در آن را نمی‌دهیم، گفت: ۵۲۰ مورد رقبه در این شهر فاقد سند مالکیت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، بخشی رئیس اداره اوقاف بسطام  بابیان اینکه حراست از موقوفات خط قرمز ما است و اجازه تصرف در آن را نمی‌دهیم، گفت: در بخش بسطام تعداد ۳۳۴ رقبه از املاک دارای سند و ۵۲۰ مورد فاقد سند مالکیت است که با توجه به حجم بالای موقوفات دو مورد برون‌سپاری انجام و ۳۵ درخواست به اداره ثبت داده شد.

او با اشاره به راه‌اندازی مراکز افق به عنوان محلی برای موضوعات فرهنگی و قرآنی انجام‌شده است، افزود: توزیع سه هزار بسته بهداشتی در سطح بقاع متبرکه، دو هزار بسته حمایتی و شش هزار پرس غذای گرم در ایام پیک کرونا توسط این مراکز انجام‌شده است.

بخشی بابیان اینکه سال گذشته در قالب طرح مودت ۹۰۰ میلیون تومان کمک غیر نقدی در مجموعه اوقاف اتفاق افتاد، تصریح کرد: طرح‌های ویژه در کنار مراکز افق نظیر نشاط معنوی و آرامش بهاری نیز به صورت مجازی انجام‌شده است.

رئیس اداره اوقاف بسطام بابیان اینکه طی سال گذشته ۸۵۰ متر مربع در زائرسرا‌ها کار عمرانی و تعمیرات انجام‌شده است، ابراز داشت: به کمک خیران ۴۰۰ متر مربع آیینه‌کاری در امامزاده ابراهیم (ع) مجن با اعتبار دو میلیارد ریال در دستور کار است.

او در پایان بابیان اینکه سرمایه‌گذاری موقوفات با واگذاری زائرسرا‌ها به بخش خصوصی از لحاظ اشتغال‌زایی انجام‌شده است، بیان کرد: نمونه این اقدام را می‌توان به نصب توربین بادی در امامزاده سراوین قطری اشاره داشت.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار