کدام سالمندان بیشتر در معرض خطر هستند؟

رییس گروه برنامه سلامت میانسالان و سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : سالمندان، افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن و زمینه ای از جمله افراد آسیب پذیر در بیماری کرونا هستند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فریبا سهرابی رییس گروه برنامه سلامت میانسالان و سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : ویروس کرونا یک عفونت شدید ویروسی است که دستگاه تنفسی را گرفتار می‌کند و سالمندان، افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن و زمینه ای، افراد تحت درمان شیمی درمانی و یا افرادی که پیوند اعضا دریافت کرده اند، افراد مبتلا به سرطان و یا مبتلا به ویروس ایدز و افراد سنگین وزن و ... از جمله افراد آسیب پذیر در این بیماری هستند.

او از بیماری‌های قلبی، فشارخون بالا، بیماری تنفسی مزمن، دیابت، بیماری مزمن کلیه و یا کبد به عنوان بخشی از بیماری‌های مزمن یاد کرد و گفت : توصیه می‌کنیم افراد در معرض خطر از حضور در اجتماعات پرهیز کنند و در غیر این صورت باید از وسایل حفاظت شخصی استفاده کنند و فاصله اجتماعی استاندارد را رعایت کنند.

سهرابی افزود: اکثر خانواده‌ها در سامانه الکترونیک سلامت و سامانه ۴۰۳۰ ثبت نام کرده اند که همه آنان از طریق مراقبان سلامت در شهر‌ها و در مناطق روستایی از طریق بهورزان در حال رسیدگی و بررسی سلامت هستند.

 این مسئول افزود: در صورتی که فرد علایم مختل و یا علایمی مشکوک به ویروس داشته باشد در ساعاتی به پایگاه مراجعه خواهند کرد که میزان مراجعان اندک باشند، سالمندان مبتلا به بیماری‌های مزمن اگر دارویی مصرف می‌کنند باید تحت نظر پزشک باشد و باید مصرف دارو‌ها و انجام آزمایش‌ها را قطع نکنند.

سهرابی افزود: خانواده‌ها و اطرافیان باید از مراجعه به منزل این سالمندان پرهیز کنند و تا حد امکان ملاقات‌ها کاهش یابد و تماس‌ها از طریق مجازی و تلفن برقرار شود.

سهرابی ادامه داد: سالمندان باید روزانه آب و مایعات را به میزان ۶ تا هشت لیوان در طول روز بنوشند و مکمل‌ها و ویتامین‌ها با مشورت از پزشک را به صورت ماهانه مصرف کنند.

او گفت: از دست دادن و روبوسی کردن با سالمند جدا پرهیز شود، و نباید نسبت به این پروتکل‌های بهداشتی بی تفاوت باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.