کاهش پرواز‌های هفتگی فرودگاه کرمانشاه

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه از کاهش پرواز‌های هفتگی فرودگاه کرمانشاه به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه از کاهش پرواز‌های هفتگی فرودگاه کرمانشاه به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا خبر داد و گفت : شرکت‌های هواپیمایی تقاضا داشته باشند، ما زیرساخت لازم برای افزایش پرواز‌ها را داریم.

او با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا پرواز‌های فرودگاه کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داده، گفت : در ایام پیش از کرونا گاهی تا حدود ۱۴۰ پرواز هفتگی هم از فرودگاه کرمانشاه داشتیم، اما این تعداد اکنون به حدود ۷۶ پرواز در هفته رسیده است.

او ادامه داد: در حال حاضر به مقاصد تهران، عسلویه، بندرعباس و مشهد پرواز داریم، اما پرواز کیش هنوز برقرار نیست و دلیل آن نیز مربوط به خود شرکت‌های هواپیمایی است و ارتباطی به فرودگاه ندارد.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه با بیان اینکه فرودگاه زیرساخت‌های لازم برای برقراری پرواز‌ها به تعداد قبل و حتی بیش از ۱۶۰ پرواز در هفته را نیز دارد، افزود: برقراری و افزایش پرواز‌ها منوط به وجود تقاضا از سوی شرکت‌های هواپیمایی است.

بیاتی اشاره‌ای هم به وضعیت جابجایی مسافران در فرودگاه کرمانشاه در دو ماهه اول امسال داشت و گفت: در این مدت ۴۸۰ پرواز صورت گرفته که در قالب این پرواز‌ها اعزام و پذیرش ۳۴ هزار و ۳۸۴ مسافر را داشتیم و میزان بار جابجا شده در این مدت نیز ۲۱۰ تن بوده است.

او ادامه داد: در این مدت نسبت به دو ماهه پارسال کاهش ۴۴ درصدی پروازها، کاهش ۵۹ درصد مسافرین جابجا شده و کاهش ۶۳ درصد جابجایی بار را داشته ایم که شیوع کرونا دلیل اصلی این کاهش بوده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار