همراهی نظامیان هند و چین با نیروهای روس در رژهِ میدان سرخ مسکو

یگان‌های ارتش چین و هند در رژه سالروز پیروزی ارتش سرخ شوروی در میدان سرخ روسیه حاضرمی‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رژه سالروز پیروزی ارتش سرخ اتحادجماهیر شوروی سابق بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم، که امسال به علت شیوع کرونا از ۲۰ اردیبهشت، به روز چهارشنبه ۴ تیرماه موکول شد، با حضور مقامات کشور‌های مختلف و یگان‌هایی از ارتش چین و هند در میدان سرخ برگزار خواهد شد.

در همین حال امروز سه شنبه، یک روز پیش از رژه هفتادوپنجمین سالروز پیروزی، نشست از راه دور روسای جمهور روسیه، هند و چین برگزار می‌شود.

زاخارووا، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه از برگزاری نشست ویدئو کنفرانسی اجلاس اتحادیه همکاری‌های همه جانبه، موسوم به RIC، متشکل از روسای جمهور روسیه، هند و چین خبر داد و افزود: دو طرف درباره نحوه همکاری بیشتر برای کاستن از آثار و پیامد‌های شیوع ویروس کرونا در عرصه‌های اقتصادی، مالی و بین المللی گفت‌وگو می‌کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: کشور‌های روسیه، هند و چین برای مقابله مشترک با تهدید‌های جهانی، با محوریت سازمان ملل دیدگاه یکسانی دارند و مخالف یکجانبه گرایی در عرصه جهانی هستند.


بیشتر بخوانید: پوتین: ارتش روسیه باید آماده مقابله با انواع تهدید‌ها باشد


زاخارووا تاکید کرد: روسیه، هند و چین معتقدهستند، نباید از شرایط کنونی و بحران کرونا برای کسب منافع مقطعی و یکجانبه استفاده و به امنیت و منافع دراز مدت سایر کشور‌ها ضرر وارد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۳ تير ۱۳۹۹
عین اتحادیه اروپا اتحادیه آسیا هم باید تشکیل بشه اونم اول توسط این سه تا
آخرین اخبار